Vanlig måndag

Eller kanske till och med lite ovanlig just för att den är sååå vanlig. Vi brukar ju oftast hitta på något då Pontus är ledig men idag har vi hitills bara klivit upp (jag fick sovmorgon till 9.30, tack baby!), ätit frukost (Bella gröt med katrinplommon och lite ersättning i flaska), klätt på oss, skottat bort massa snö som hade rasat ner från taket under natten, gått en kort promenad med Bella i tokblåsten, insett att hon inte ville gå mer, gått hem, gett henne lunch (dillkött- och potatispuré med lite katrinplommon + lite ersättning i flaska) och ni sitter jag här vid datorn medan Bella och Pontus tar en liten lur i sovrummet. Har stora planer på att gå och duscha snart men mer än så finns inte planerat.

På onsdag börjar Kyrkis igen. Det ska bli jättekul men det är mitt i Bellas normala sovtid, alltså från 10 till 12 cirka. Ska därför göra som
Sophia och styra om Bellas sovrutin lite genom att väcka henne redan vid 7 (hon äter ju oftast då så det är bara att inte lägga henne igen), för då kommer hon vara vaken 1-1,5 timme innan hon blir trött igen. Då blir hon sovtrött förhoppningsvis kring 8-9 och då är planen att gå ut med henne i vagnen och sen gå till Kyrkis till 10 och då ta upp henne, eller låta henne sova klart i vagnen utanför och sen ta upp henne då hon vaknar. Vore ju kul om hon ville vara med en liten stund iaf, även om Kyrkis ju är rätt mycket vuxensamkväm =)

Jaja, nu blir det duschen!



Uppdatering: Beställde nyss denna astuffa body till vår astuffa bebbe!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag kan nog aldrig vänja mig vid kräks, har alltid haft svårt för sånt. Visst är det annat med bebiskräks som bara är en vit sörja men när det kommer upp köttgrytor och clementinklyftor i mängder som man inte trodde var möjliga i en tvåårings kropp så...njae...kommer nog aldrig vänja mig vid det :).



Ha en bra vecka, kram!

2009-01-12 @ 20:43:26
Postat av: Sophia

nämen å så söt body, varifrån beställde du den?

Postat av: johanna

Nej, hon äter bara bröstmjölk än så länge men jag ser verkligen fram emot att få se lite mat-bajs, hehe!



Det med sängen var nog mest en slump. I början så ammades hon till sömns och då ville jag inte riskera att väcka henne med att lägga över henne i sin säng, så det blev bara så att hon fick sova mellan oss och sen fortsatte vi så på ren rutin och lathet. Men nu, när hon somnar utan tuttar så känns det bäst att hon får sova i sin egen säng. Dessutom började hon ta lite väääl mycket plats i sängen...

2009-01-13 @ 16:16:16
URL: http://johannaijakan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback