Bloggtorka

Har insett att det är rätt svårt att få till blogginlägg nu då jag jobbar. Det beror på en mängd orsaker; 1) jag jobbar ca 9.30-18.30 vilket innebär lite tid över till att blogga 2) större delen av den tiden vill jag ägna åt Bella och Pontus 3) eftersom jag jobbar så fotas det väldigt lite vilket gör att bloggandet känns tristare 4) jag är oftast sjukt trött på kvällen.

Haha, ja fan va trött man blir av att jobba, haha! Skulle jag få välja skulle jag hellre jobba typ 7-16 för att få mer "vaken-och-pigg-Bella-tid" men nu är det som det är och jag är ju ledig med! Jag jobbade ju på café även innan vi fick Bella men det märks verkligen att man blir trött av att först jobba och sen vara med familjen. Man vill så mycket! Men det är kul att jobba och som sagt, jag är ju ledig med.

I lördags var jag på tjejfest och det var väldans trevligt, så pass att jag var hemma vid 02.30, haha. Tokigt men så får det vara ibland! Vi drack massa vin, åt ost och kex och bara surrade hela långa kvällen och natten. Pontus var ju hos Marcus (Hannas) med ungarna som back up utifall Marcus behövde åka på larm (räddningstjänsten) så han la Bella där och sen kom de och hämtade mig vid 02.15. Då bestämde Bella att hon minsann måste få vara max en milimeter från mig så jag fick sätta mig i soffan och vänta på att hon somnade i famnen, sen sov vi i soffan fram till 6.30 då Pontus bytte av, haha. Men det gick bra ändå och jag fick sovmorgon till 9,30 så jag var ändå väldigt pigg hela söndagen. Kanske inte dock så pigg som Pontus som fick ett in(an?)fall att anlägga ett land och odla morötter, dragon och ärtor. "Eh, ok, slipper jag gräva?" Det slapp jag men Pontus bände upp ett land och imorgon ska han ska han peta ner fröna är det tänkt, haha.


 
Jag och bejbi njuter av äkta Pad Thai som min jobbarkompis Om gjorde till mig. Hur snäll får man vara?! 
Solen sken, bebisen sov, ölen svalkade och maten mättade. Sweet!




Pontus och Mirabelle njuter av lata dagar tillsammans.


Pontus anlägger land.


Mirabelle leker med kartonger och är allmänt tuff i sin nya t-shirt som pappan inhandlat på marknaden i byn som anordnas varje onsdag hela juli.


Trots den härliga värmen som var här i två veckor (nu regnar det och är kring 13 grader, dvs helt normalt) så drog det lite kallt om fossingarna på morgonen då vi åt frukost ute!

Kommentarer
Postat av: Pontus

Skönt att du är tillbaka och bloggar Bejbi, jag har saknat att läsa om oss och se smygtagna bilder på mig själv! ;0)



Pussen!

2009-07-07 @ 10:05:07
Postat av: Sophia

Jag har all förståelse för att du inte orkar blogga lika mycket nu när du jobbar. Tiden därutöver är alldeles för dyrbar för att spendera vid datorn. Men jag och Nora är ihärdiga och tittar in här så gott som varje dag för att se om något nytt har hänt ;). Pontus kanske kan skriva nått från sin pappaledighet..?



Va skönt att du trivs så bra på ditt nya jobb. Själv har jag bara fyra dagar kvar att jobba innan jag går på långsemester (5v). Det ska bli sååå härligt.



Ha en underbar sommar!

kram

Postat av: sara

men shit vad hon är lik isa på frisyren:) å på ögonen!så fin...

2009-07-09 @ 20:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback