Bridezilla

Haha, jag trodde aldrig att jag skulle fundera över vårt bröllop så mycket som jag ändå gör. Det är jobbigt, let me tell you! Mest jobbigt är det för att jag världens mest obeslutsamma person ibland, som nu. Jag pendlar mellan att vilja ha ett stort bröllop i herrgårdsmiljö, ett stort bröllop fast mer lantigt och "casual", sommarbröllop, vinterbröllop....

Just nu sitter jag och funderar på om vi kanske ska ha ett verkligt litet bröllop, så litet som kanske bara jag och Pontus eller max jag, Pontus och våra familjer, inte ens övrig släkt. Om man gör de senare alternativen så kan man ju göra lite mer spektakulära grejer, som kanske känns mer "vi". Jag tänker mig en hel helg på Storulvåns fjällstation t ex. Att vigseln såklart är grejen men att man umgås och myser en hel helg; vandrar, äter gott, bastar etc. Jag har ibland lite svårt att se mig som en klassisk brud på ett stort bröllop, men jag vet inte. Samtidigt hade vi så himla kul på Marcus och Marias bröllop så visst vore det underbart att få uppleva det igen, fast lite annorlunda då. Åh, svårt!

Nu kanske vissa skulle bli besvikna om det inte blir ett stort bröllop (och det får ni gärna kommentera om ni vill) men för att citera (nästan) en gammal dänga "  it's our party and we hike if we want to", typ. Pontus friade till mig för att han vill leva sitt liv med mig, och jag svarade ja av samma anledning. Det handlar ju till syvens och sist om det; han och jag och vår gemensamma framtid. Inte om att ha en stor fest. Men som sagt, jag är totalt rådvill och det kommer gå många turer kring detta. Pontus låter mig bestämma helt vilket både är sött och lite stressande. Men då jag väl vet vad jag vill kommer han såklart hjälpa till. Jag kan ju vända och vrida och ändra mig hur mycket jag vill tills (eventuella) inbjudningar går ut iaf!

Ni som läser, har ni gift er? Hur då i så fall? Hur tänkte ni, vad gjorde ni, är ni nöjda?



Du och jag baby, du och jag.

Kommentarer
Postat av: Hanna-Nytt läge

svårt de där, jag ser nog er mest som ni två på ett fjäll vinter eller höst. Men jag tror att du skulle klä dig i en fin klänning på en herrgård en varm sommar månad också;) men det lilla jag lärt känna er eller ja vad säger jag... vi har ju häng i ett år nu... men du fattar så tror jag att det översta är mer ni.

Postat av: Emelie, hence och olivia

Hej Lina, Pontus och Mirabelle! (skriver till er alla nu)

Super stort grattis till den roliga nyheten!

måste kännas overkligt, underbart, pirrigt i magen...? Ja, en hel del känslor kan jag tänka mej att ni känner! Hoppas ni mår bra allihopa. Hälsa så mycket till din blivande make! kramar emelie, hence och olivia

2009-07-20 @ 23:26:17
Postat av: Lina

Emelie o c:o: Tack å tack, och vad kul att ni läser! Tänk vad skumt det blev ändå, jag är helt säker på att vi umgåtts massor om vi bott hemma. Nu hörs vi ju inte ens, trist!



Alla mår jättebra, ni då? Hälsa Olivia grattis in efterskott! =)

2009-07-21 @ 10:14:44
Postat av: Victor

Grattis till er båda!:D



Spelar ingen roll på storleken, bara jag blir bjuden;)

2009-07-21 @ 17:16:44
Postat av: Lina

Victor: Tack! Ja, vi får väl se vad det blir =)

2009-07-21 @ 20:30:16
Postat av: elin

Läser din blogg lite då och då. Nu var det dock ett tag sedan men när jag var inne i dag så hittade jag ditt bridezillainlägg... en stund senare hittade jag en YouTubefilm (se länken)

http://www.youtube.com/watch?v=4-94JhLEiN0



Snacka om personlig prägel på bröllopet...det är något jag förespråkar... att det ska andas er! När jag och Micke gifte oss var det mycket som var ganska klassiskt men det var så vi ville ha det och vi hade världen bästa dag. Gästerna var lika nöjda som oss och vi skulle gärna göra det igen (men det går ju inte). Vi ville ha en dag att dela med släkt och vänner och det var verkligen underbart.



Lycka till!

2009-07-31 @ 10:58:46
URL: http://dagarmedelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback