Deppigt

Det gick bra på jobbet idag, var faktiskt rejält med folk! Hade ju glömt att Funäs invarderas av halva Röros befolkning på lördagar då de åker över gränsen och köper billg(are) sprit, godis och läsk. Tror varannan gäst på Loftet var norrman, kul! Som sagt så var det lite temop och det var bra så jag fick komma in i det eftersom imorgon är min sista dag innan två veckors paus innan jag börjar på riktigt den 29:e. Blir så eftersom Pontus jobbar varje dag nu fram till semestern plus att vi ska hem på bröllop och så, och någon måste ju vara med Mirabelle.

Jaha, varför deppig då? Jo, h e m l ä n g t a n. Jag saknar mamma, pappa, bröderna, tjejerna (Bellas kusiner), svägerskorna, mormor, morfar, moster, kusiner, farmor, kompisar och alla andra släktingar och annat löst folk. Jag träffar ju kanske inte mina kusiner eller farmor så ofta men på sommaren blir det alltid mer av sånt och i år blir det förmodligen inget alls och det gör mig jätteledsen. Spontana middagar hos mamma och pappa, en heldag med bad och sol med bröderna + familj, att få dricka kaffe ur plastmugg på torgkiosken med mamma, att träffa svägerskornas familjer på kalas och dylikt. Jag vet, det låter kanske som konstiga saker att längta efter men jag älskar sånt och jag tror kanske att många som bor i samma stad som sin familj tar sånt för givet?

Men. Jag tror att bara det slutar regna och jag och Pontus kan hitta på något skoj med Bella så kommer det att kännas bättre, iaf lite. Jag bor ju i ett paradis! Det är oändligt vackert och jag älskar att vara ute i natruren och det är ju det vi ska göra varje sekund jag kommer vara ledig i sommar. Vandra, fiska, bada (inga garantier på det dock), grilla och mysa med de otroligt goa människor vi lärt känna här! Ja, det kommer blir bra.

Men jag saknar er allihopa!!



Lycka.
Mamma och pappas uteplats.
Dessutom mysigare nu med riktiga träväggar och nya möbler.
Saknar.

Kommentarer
Postat av: Maria

vi saknar er också! det kommer att bli tomt utan er här hemma i sommar! Men vi ses iaf om två veckor:)Kram!

2009-06-13 @ 21:15:03
Postat av: sara

vi längtar efter er med och en bra nyhet är vi kommer till er med husvagn på våran semester(om vi får)!kan då tyvärr inte komma då bella fyller år,men då har ni ju huset fullt ändå!kram

2009-06-13 @ 22:54:43
Postat av: Susanne

Men lilla gumman ;) va jobbigt att ha sån hemlängtan, det är tur att det går över efter en stund. Ha de bra så ses vi snart, jag har semester v 26 kanske kan ses nåt då.....Kram

2009-06-15 @ 11:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback