Fredag!

Idag har jag och Mirabelle en riktig slappardag. Vi var på middag hos grannarna/hyresvärdarna igår och det blev ganska "sent" så Mirabelle kom inte i säng förrän 22.30 så hon sov till strax efter 07 imorse, lite sovmorgon iaf alltså. Vid 8.30 väckte vi Pontus och så åt vi frukost ihop. Strax efter att han åkt på jobbet gick vi en prommis på en enslig grusväg och det var riktigt skönt. Inte ett ljud förutom någon traktor långt borta och små fåglar i skogen. Det blir mindre och mindre långpromenader nu har hag märkt. Det är lite trist men jag tror det beror på att jag vet att hon har ett begränsat sömnbehov på dagen och då passar jag på att ha henne sovandes ute i vagnen (eller inne i sängen som faktiskt verkar funka nu) medan jag själv antingen gör nytta eller bara slappar ensam.

Idag har jag hunnit med både nytta och slapp! Hon somnade under promenaden och då vi var tillbaka ställde jag vagnen ute och så krattade jag ihop gräset som blev då Pontus klippte för någon dag sedan. Ja, gräset växer faktiskt trots att det är mer eller mindre vinter, haha. Närå, så farligt är det inte men det är inte som vi är vana. Snittemperaturen är väl kring 10 på dagarna och kring 5-6 på kvällar och nätter. Solen hart vi inte sett på flera dagar mer än någon minut i taget men det har iofs inte heller snöat eller regnat på ett tag så man får väl vara glad för det! Även om jag klagar lite så känns det helt ok, men jag skulle vilja att det blev några sköna kvällar så vi kan äta middag ute och bara mysa. Och några varma dagar så Mirabelle kan få testa sin plastpool och ha sina fina sommarkläder. T-shirtarna har hon ju nu med men hon har massa söta shorts och så som vi väntar på att kunna använda. Idag då vi var ute på promenad hade hon t-shirt, bomullsbyxor, tunn kofta, strumpor, tjocksockar, vindjacka, vindbyxor, tunn mössa och tunna vantar. Haha!

Hoppas jag också kan åka till Sundsvall något i sommar (förutom Marcus o Marias bröllop), att det stämmer hyfsat med mitt schema så det går. Men det är ju inte bara för chansen till lite värme utan för att få träffa familjen förstås!

Ja, som nu förstår så är det att slappa jag gör nu. Efter en bastant hemmagjord lunch, fri tillgång i kastrullskåpet och duschning tillsammans med mig blev Mirabelle så slut så hon somnade i min famn i soffan i en ställning som alla över 1,5 år skulle gå av i. Hon klagade inte men det såg inte bra ut så jag lyfte henne till sin säng och det var skönt för nu har jag fria händer och fri tid. Detta ska användas på bästa sätt; slösurf, skräp-TV och kaffe. Men kaffe dricker jag mest för att rättfärdiga mitt intag av hallonkaka, haha. Jag har bakat dem själv så då känns det inte lika onyttigt. Kvinnlig logik, eller hur?

Ikväll slutar Pontus 18 och då ska vi äta mysmiddag; kyckling, färskpotatis, lök, morötter och en dressing som jag ska göra. Tror den blir super då den ska innehålla honung och senap.

Trevlig helg!



Sommar i Funäs. Detta är dock från aug 08, mycket mer snö på Skarvarna nu.
Men vackert är det, kallt som varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback