Men jaha?!

Precis då jag bestämt mig för att det kommer gå så bra att ta med vagnen på tåget så får jag en kommentar av en gammal skolkompis som berättar att hon blivit tvingad att lämna sin vagn på perrongen (med sin kille som tur var) pga platsbrist. Hon fick alltså bara med sig liggdelen och bebisen. Jaha, men nej?! Så i panik åkte jag till Hanna och lånade hennes Bugaboo, haha. Det kändes helt rätt och det var väldans trevligt att prata lite med Hanna då vi inte setts på evigheter men nu tvivlar jag ändå på om den vagnen verkligen kommer att hjälpa mig? Vagnen är precis lika bred som vår över däcken och visst kan man fälla ihop den mycket smidigare än vår och förmodligen lägga den på hyllorna ovanför sätet eller i bagageutrymmet men detta ska jag alltså göra ensam med en krypandes (ja, hon kryper väldigt bra nu) Bella i ett tåg fullt med människor som inte ser henne pga att de bär väskor och bland automatiska dörrar och trappor och annat bebisfarligt?

Hm.

Jag kan ju ha henne i Babybjörnen även om hon är för stor (dock ett kilo kvar till maxvikt) bara medan jag kliver på och av så jag kan greja med vagnen och veta var jag har henne.

Jag kan ta vår Kronan och hoppas att det går ändå.

Jag kan skita helt i vagnen, ha henne i bärryggsäcken och ha vår packning i en rullväska och låna en vagn av någon i Sundsvall.

Usha, tåls att tänka på! =)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Lina!



tänkte bara lugna dig lite, när jag åkte från Stockholm i tisdags så var det säkert 3 barnvagnar med på tåget och det var inga problem.....du kan nog ta din "rätta" vagn och vara lugn. sen är det säkert nån snäll människa som hjälper dig att få med allting:) Kram/Susanne

2009-06-18 @ 07:23:58
Postat av: Maria

Det kommer att gå bra! Du får säkert hjälp av någon, och om inte be om hjälp!

Känner du att du inte vill ta vagnen med dig så får du mer än gärna låna vår vagn unden tiden du är här. (Om en teutonia från -04 duger...)

2009-06-18 @ 08:42:03
Postat av: Madde

Åh hjälp, det var inte meningen att skrämma ihjäl dig. Men det vore ju super om du får låna en vagn i sundsvall så slipper du tjorva. Det går säkert bra!

Kram

Postat av: lina

Åh, det är ju lite pirrigt att åka själv så där. Men jag skulle ta vagnen! Be om hjälp, det förvånar mig alltid hur hjälpsamma alla är när vi åker tåg själva. Dom vill bära in vagn, hålla bebis...ja nästan bära in mig också. Det brukar gå jättebra. Ha en bra midsommar nu!

2009-06-18 @ 09:24:58
URL: http://linaslivmoder.blogg.se/
Postat av: sara

jag håller med alla ovanför :)du kommer lätt kunna få med vagnen...och få hjälp!själv skulle jag bli galen om jag blev stoppad å hindrad att ta med vagnen,du skulle dom f-n få stoppa den någonstans där det finns plats för hur ska man annrs kunna resa med barn?dom vet ju inte att du kan låna en vagn när du kommer fram....tycker det verkade vara konstigt att bli tvingad att lämna vagnen...dålig service!så ta vagnen du,be om hjälp och stå på dig om det blir strul!Tjejer kan!:)

2009-06-18 @ 11:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback