Premiär i eget rum!

Natten till idag sov Mirabelle i eget rum för första gången! Under dagen gjorde vi i ordning rummet som tills nu varit "kontor". Med enkla och få saker blev det ett väldigt fint och lekvänligt! Vi köpte ju lite saker på IKEA i Sundsvall då vi var där och även om hon inte använder allt än på några månader så är det fint att rummet "fylls upp". Till exempel så har hon ett bord och två små stolar och det är ju mest för syns skull än så länge men gulligt är det! Bilmattan används ju inte heller som det är tänkt men den är utmärkt att krypa på (parketten är fortfarande lite läskig) så den används iaf! Hon lekte med oss i rummet under eftermiddagen och hon verkade gilla det, så kul!

Det var min tur att natta igår men det gick inte alls (vilket är ovanligt både för mig och Pontus) och eftersom Pontus ändå var hemma så bytte vi snabbt, även om det förmodligen skulle gått om jag hållt ut ett tag. Men hon var tokledsen så Pontus tog över och efter typ tre minuter sov hon. Skönt!

Det startade alltså lite så där men sedan sov hon hela natten i sitt rum, duktiga stortjejen! Och duktiga föräldrar som inte smög upp och lyssnade/tittade =) Då hon sover brevid oss så lyssnar jag ju instinktivt efter henne då jag vaknar, även om det kanske bara är en-två gånger på en natt. Pontus gjorde en napputryckning vid 04 och jag vaknade som vanligt av en jollrande glad Bella vid 06. Jippie! Det var vi lite nervösa för; att vi inte skulle höra henne vakna och att hon skulle bli irriterad och till sist bli ledsen men jag hörde henne rätt fort misstänker jag.

Hoppas det fortsätter så här!


  

 
   
    

Visst, furupanel är väl kanske inte vad vi allra helst vill ha men hyr man en del av villa i fjällen så gör man! ;0)
Jag tycker vi fick till ett riktigt fint rum med små medel!

Kommentarer
Postat av: lina

Rummet ser fin fint ut! Gulligt med stolar och bord..tänk att hon snart kommer sitta där, och bjuda er på låtsaskaffe.

Vet inte hur de "räknar ut" längden, hon kollade en tabell i journalen. Spencer är 80 lång. Jag 166 och Jimmy 177.

Postat av: Pontus

Hello! Rummet ser till och med bra ut på internet! ;0) Syns ikväll! Puss

2009-06-09 @ 15:22:02
Postat av: sara

åååvad mysigt till lillagumman!ni har väl dragit fast bokhyllan i väggen?(hihi)kram

2009-06-09 @ 15:35:08
Postat av: Jannice

Vad mysigt att inreda barnrum! Fint! Hur gick första dagen på nya jobbet idag? Spännande! Hoppas ni har det bra! Kram från Sundsvall (eller rättare sagt från ett tåg någonstans på vägen till Sundsvall! ;)

2009-06-10 @ 18:26:09
URL: http://yanie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback