39,5

Mirabelle har som sagt inte varit så gnällig som hon var sist då hon hade feber, då pga av tänder (hittar ingen ny nu). Men hon har varit trött hela dagen, jättetrött. Hon har sovit ute i vagnen tre gånger idag (mellan 30 min och 1,5 timme) och mellan 17.15-19.00 sov hon i min famn. Nu sover hon igen, troligen för natten. Jag tänkte att hon nog skulle vara vaken längre, speciellt då hon verkade rätt pigg precis då hon vaknade, men det varade inte länge. Tyckte det var lika bra att byta blöja och sätta på henne pyjamas, passade på att ta tempen då med för hon kändes verkligen supervarm och hon har 39,5 så hon är varm. Men eftersom hon inte är gnällig eller verka lida av det förutom tröttheten så fick hon inte alvedon, får se om febern håller i sig så får hon alvedon imorgon kanske.

Jag vet ju att små barn kan ha hög feber utan som helst fara men jag gillar det inte ändå. Hon bir så loj på något vis och det känns faktiskt obehagligt att lägge henne ensam i vårt sovrum, men jag gjorde det ändå såklart. Hur nojig får man vara liksom? Men jag har redan lyssnat tre gånger och hon har legat där i typ 20 minuter. Dessutom bytte jag ut hennes vanliga tjocka täcke till en tunnare filt. Värme både inifrån och utifrån känns som en dålig kombination. Ja, att hon ska överhettas på något totalt ovetenskapligt vis, haha. Jag fick den här känslan redan idag efter vi varit på byn och gjort alla ärenden och vi märkte att hon blev trött och varm. Då jag la henne i vagnen då sa jag till Pontus flera gånger att "jag borde tagit en tunnare mössa så hon inte överhettas eller svettas och bla bla bla", haha!

Om beskyddande mammor, som (såklart) gör allt för sina barn brukar man ju säga "tigermammor". Jag är ju en lejonmamma, till en lejonunge dessutom, så ibland får man vara lite nojig bara man kan se realistist på saken, eller hur?


Kommentarer
Postat av: sara

vätska å håll henne sval hela tiden så är hon nogg pigg snart:)pussa lilla gumman

2009-03-26 @ 22:07:39
Postat av: Maria

Krya på dig Bella! Alltid jobbigt när de små är sjuka...

2009-03-27 @ 10:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback