Bellablues

Bella har nu fått en till tand (eller två är på väg upp är väl mer korrekt att säga) och precis som med den första innebär det feber, grin och en ovanligt trött bebis. Bella's got the blues alltså. Det började i söndagskväll, sent och pågår fortfarande. Idag har hon bara velat ha välling, men efter klockan 14 ville hon inte ha det heller så jag har ammat mer än vanligt men hon är inte så intresserad, inte så pass att hon kan bli mätt iaf vad jag förstår. Men hon får väl iaf i sig lite vätska så...Nu till "kvällsmål" fick hon äta nästan en hel burk dessert, för det var helt ok tydligen =) Kanske är skönt med kallt mot tandköttet iofs? Normalt får hon inte en hel burk fruktdessert, och jag vet att barn inte svälter sig och att det inte är någon fara om de ratar mat ibland men jag tror däremot att jag hört om mammor som blir galna av att vakna 03 av en tokhungrig bebis...? Därav desserten, för att hon förhoppningvis håller sig mätt tills i morgonbitti.

I skrivande stund sitter hon brevid mig i sin stol och leker med någon sorts bläckfisk hon fått av mamma (min alltså) som man kan vrida och vända och framför allt bita på. Ganska nöjd just nu alltså, skönt. Ush, vi är verkligen inte vana att ha en gnällig bebis, haha. Tur att Pontus är ledig ons-tors. Ikväll kommer han dock inte hem förrän 23 men då hoppas jag hon lagt sig.

Vi hade tänkt att ta en skidtur med övernattning ons-tors men det blir nog inte så då Bella är på detta humöret. Kanske att vi tar en sväng mitt över dagen, istället för vagnprommis men vi får se.

Nu ska jag påbörja nattning med unga fröken Bäckström; nakenstund, insmörjning, ny blöja, försöka amma och förhoppnigsvis få henne i säng. Håll tummarna!


Kommentarer
Postat av: Maria

Stackars Bella, jobbigt att få tänder... :) men bra att ha sen! Man kan ta lite flytande alvedon direkt på tandköttet om hon har ont. Kan ju vara ömt o svullet. Idag har Nora varit hos doktorn för undersökning, det blir operation då de förlänger tungbandet som är för stramt. En snabb nedsövning och ett klipp. Lillgumman var så duktig och gapade så stort när doktorn skulle undersöka. Hon tyckte nog det var lite spännande i alla fall.

Ha en bra dag!

2009-03-11 @ 10:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback