Härlig söndag!

Igår var vi ute hela dagen, åkte bräda i Tänndalen. Det var skoj men Pontus njöt nog mer än jag. Det kom ju massa snö natten mot igår och eftersom de inte pistar på morgonen så blev ju all lössnö till vallar i backen vilket gör det väldig studsigt. I skogen ligger ju pudret relativt orört första timmarna så Pontus var knappt i pisterna alls. Vi åt en sen lunch på Hamra värdshus och hann också vara med en stund på After skin innan Bella blev för trött och inte ville somna där så vi åkte hem. Det vi hann höra var iaf bra; en medelålders britt som spelade blues- och rockcovers i maka tempo.

På kvällen tog vi det bara lungt och vid 21.30 sov jag, i sängen, haha! Var så sjukt trött och det var så skönt att få sova. Bella sov dock oroligt och vaknade första gången vid 23.00 och var tokledsen. Hon tokledsen och jag toktrött så Pontus kom in (han var vaken längre än till 21.30 en lördagkväll...) och tröstade och sövde henne medan jag med grus i ögonen mest kollade på, haha. Sen så vaknade hon säkert tre gånger till men inte alls lika ledsen utan det räckte med napp och handpåläggning. Vid 05 bajsade hon dock så efter det fick hon komma till vår säng och då sov hon iaf till 07.15 och vi klev upp vid 07.45 (vintertid) så det var riktigt skönt. Synd att det inte var sommartid, alltså att hon hade sovit till 08.45 på riktigt så att säga.

Vi bestämde oss rätt snabbt för att åka längd till Malmbäcksstugan. Det var tredje gången för mig och fjärde för Pontus den här vintern men det är väldigt lagom tur att göra då vädret är ok men inte mer och man inte vill bli svettig och jobba ihjäl sig. Det är ändå knappa milen så lite motion fick vi iaf! Men då åt vi ju förstås våffla med hjortronsylt och grädde där...

Nu ikväll har vi ätit hemmagjorda hamburgare och haft ännu en bajsfest som slutade med bad i handfatet. Uppskattades nog allra mest av Bella men det var rätt kul att se henne försöka fånga vattenstrålen. Man får försöka se det positiva i allt! =) Hon har ju bajsat ovanligt mycket och löst senaste dagarna så vi tror att hon fått någon sorts "vinterbajssjukan" som började med febern i torsdags. Feber har hon iaf inte haft sedan i fredags så allmäntillståndet är åter gott, skönt!


 
Jag och dötra utanför stugan


Fiffig tavla i stugan, även om vi inte klurat ut vad de röda och blå burkarna är och det under?

 
Efter välling blev man så här glad!
Renfällen i bakgrunden tyckte jag var en kanonleksak (hon låg på bänken och pillade på den) tills jag upptäckte att den fällde hår, massa hår! Vi fick bära Bella till farstun där vi fick borsta av henne, haha.
Jag tycker Bella ser så stor ut i min famn?! Storgumman!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jasså du tycker jag är energisk :). Det är en mening jag skulle kunna säga exakt likadant till dig faktiskt ;). Jag tycker NI är så himla hurtiga och påhittiga...! Det blir ju så att man oftast skriver om det man gör, inte om all tid när man bara hänger vid datorn elelr tv'n... men visst, jag kan ju hålla med om att jag oftast har något på G och att-göra-listan är sällan tom :). Både bra och dåligt, blir lätt stressad över mina höga krav på mig själv men jag jobbar på att bli bättre på den fronten... Ha en bra vecka! Kram

2009-03-29 @ 22:00:49
Postat av: Anonym

skidvalla och plåster.

2009-03-30 @ 14:51:51
Postat av: Anonym

feber å bajs.....tänder på G skulle jag tro!

2009-03-30 @ 15:30:33
Postat av: Lina

Ja, valla och plåster såklart, smart!



Vi misstänkte också tänder men vi har letat och letat och hittar bara de två som kom upp för typ en månad sedan. Men det dyker väl kanske upp en till snart =)

2009-03-31 @ 07:36:22
Postat av: Anonym

Skidvalla och plåster alternativt skidvalla och stighudar (ett lags remmar man sätter på skidans undersida så kan man stiga upp för fjäll och backar utan minsta bakhalka)

Postat av: Anonym

Skidvalla och plåster alternativt skidvalla och stighudar (ett lags remmar man sätter på skidans undersida så kan man stiga upp för fjäll och backar utan minsta bakhalka)

2009-03-31 @ 18:46:18
URL: http://ochalltblirbra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback