Morgonpigg bebis = effektiva föräldrar

Imorse vaknade Mirabelle 6.15 och ville inte somna om efter aming i sängen heller, det händer nästan aldrig nu. Men hitills har det varit rätt mysigt ändå då hon iaf legat stilla och vi har kunnat halvslumra nästan en halvtimme till, då hon ätit/sovit i sängen med oss. Den tiden är nog förbi. Nu äter hon hetsigt i någon minut, sedan sträcker hon bak nacken och tokstirrar på mig tills hon börjar nypas och/eller dra mig i håret/läppen/näsan tills jag ger upp och busar en stund med henne innan någon av oss går upp med henne. Imorse var det Pontus som klev upp efter att jag använt ett argument jag hörde Hanna använda mot Marcus igår "Du ska ju jobba i helgen och får sova ostört då så därför kan du offra dig nu", typ. Det stämmer på Pontus med då han ska sova på jobbet lör-sön och säkert får sova till 09 iaf på söndagmorgon. Så han klev alltså upp och bytte blöja och satte på henne kläder och allt var frid och fröjd och jag sov vidare typ 45 minuter men sedan vaknade jag av en förbannad bebisröst så jag klev upp. Hon skulle minsann inte ha någon välling, hon kan ju som sagt matvägra lite då hon är trött eller sjuk eller bara allmänt gnällig. Men då använde vi oss av en så kallad "kognitiv brytning", haha ja prettovarning på detta, men det är helt enkelt bara att bryta situationen, att tillföra något nytt. I detta fall lät vi vällingen vara en stund, jag gosade lite med henne och sedan matade jag och då åt hon, nästan allt iaf. Sen bajsade hon, haha. 

Mirabelle hade förmidligen behövt sova lite längre så blev hon ju jättetrött kring 7.30 så 7.45 stoppade Pontus ner henne i vagnen och gick några vändor på gatan sedan sov hon igen, ute på bron. Det har aldrig hänt att förmiddagsluren varit så tidigt även om den har en tendens att starta 09 snarare än 10 numera...

Klockan var alltså strax efter 08 och vi hade ätit frukost och barnet sov. Vad göra? Tråkigt nog insåg vi att vi behövde städa så det fick bli så. Vi hann nästan städa klart innan Mirabelle vakande igen så Pontus hade sitträning med henne medans jag avslutade städningen. Sen dushade samtliga familjemedlemmar, klädde på oss igen och sen så blev Mirabelle trött igen, haha. Så jag gick ut och gick några vändor på gatan och nu sover hon återigen på bron. Hon har varit väldigt trött några dagar och idag vaknade hon med en rosslig hosta så hon är nog inte helt 100 %.

Hoppas hon inte blir sämre i helgen iaf, Pontus föräldrar och syster kommer ju hit! Pontus jobbar som sagt så det blir kul med sällskap. Vi ska vara i backen hela dagen imorgon och jag är lite bekymrad över ett skavsår jag drog på mig under Expedition Per Elofsson. Ett öppet sår på ena hälen. Hoppas det går med pjäxor eller snowboardskor ändå annars blir vi två som sitter på bänken. Pontus pappa har nämligen rejäla skavsår också efter en sikidtur, dock en lite längre än vår.

Igår var vi iaf hos Hanna och Marcus och åt en jättegod middag vi inte ens visste vi skulle bli bjudna på! Vi skulle bara lämna tillbaka pulkan men vi blev kvar fyra timmar, mysigt värre. Vi fick ljummen kycklingsallad och prinsesstårta och kaffe till efterrätt! Tack!




Mirabelle gillar sin tunga och vill gärna dela med sig av den ;0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback