Discoapa

Blev två plagg inhandlade på Me and I-klädpartyt idag. Två plagg för 400 kr totalt. Kändes dyrt men jag skyller på grupptrycket, finns säkert bevisat att det är så, hur förklarar man annars fenomenet Tupperwere liksom? Och ja, jag vet att Bella ofta har kläder i den prisklassen men har man en snäll mamma och svärmor samt kusiner att ärva av så har man =) Var en trevlig tillställning med goda hemgjorda pajer och hyfsat glada barn i övrigt. Det har regnat hela dagen så det var en bra aktivitet!


 
Ja, tröjan heter Discoapa, därav rubriken...


Pontus slutade vid 17 och vi gjorde hemmagjorda burgare till middag, gott! Bella har varit på strålande humör hela kvällen och satt helt själv och lekte med blöjor (rena såklart!), böcker och plastgrejer i typ 40 min, wiiiee! Sen somnade hon utan problem vid 20.15, skönt. Sen har väl jag och Pontus kanske inte utnyttjat kvällen som man kan. Jag har pratat med mamma i typ 45 minuter (vilket iofs var trevligt!) och Pontus har spelat x-box, något som han inte har tid till så ofta nu så det har väl kanske varit en bra men helt vanlig kväll!

Funderar starkt på att gå och lägga mig. Vi är ju helt kassa på att anpassa oss efter hennes tider. Det händer väldigt sällan att vi lägger oss före 23, men kanske ska jag passa på ikväll?!

Annars så känner jag en rastlöshet i kroppen. Har varit så lugn och tillfreds med allt sedan jag blev gravid men nu är det lite "rörigt" på något vis. Vad ska hända härnäst liksom? Finns det en snöbollschans i helvetet att vi kan bygga hus inom en rimlig framtid, ska vi bo här hela livet (några år till absolut!), finns det stimuli så det räcker för ett helt liv, när ska Bella få syskon, finns någon karriärsplan för mig, är det ens viktigt, vill vi testa att bo i en storstad någon gång?

Jag har iaf bestämt att jag ska sträva efter sådant som gör mig lycklig. Just nu är det mycket; fjällen, familjen, sommaren, den skira gröna färgen på allt som växer för fullt, att jag högst troligen har jobb på gång, det faktum att vi ska till Sundsvall i helgen, alla trevliga människor vi lärt känna här och mycket mera.

Ja, det blir nog bra det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback