"Vilken underbar dag det är..."

Ja, min morgon började med vinjetten till Arthur som går på SVT B kl 6.30. Eller egentligen startade jag och Mirabelle dagen cirka 30 minuter innan med Daisy, Igglepiggle, Makka Pakka och c:o. Det har blivit en del av vår morgonrutin, cirka en halvtimmes barn-TV på morgonen. Då sitter hon på golvet och grejar och kastar ett öga då och då på TV:n medan den av oss som kliver upp (har ju varannan morgon) gör välling och så. Funkar fint!

Men åter till Arthur, han fick helt rätt om denna dag som ju alltså varit underbar! Vi har egentligen inte gjort något speciellt men den har varit underbar i all sin enkelhet. Vid 7.30 väckte vi Pontus så åt vi frukost ihop, sedan lekte vi en stund innan han åkte på jobbet strax innan 09 och då passade jag och Mirabelle på att gå ut och gå. Hon somnade fort men sov bara tills promenaden var slut, dvs cirka 30 min. Men det gjorde inget för hon var på bra humör då hon vaknade och roade sig själv på golvet medans jag kollade hur mycket jag mindes av Photoshop vilket kanske inte var så mycket som jag hoppats på men jag upptäckte ju att hjälpen som är med var väldigt pedagogisk så det blir nog bra om jag får pilla lite. Vill bara kunna förstärka färger/områden/, ändra färg/kontrast etc inga stora saker alls.

Pontus jobbar delat pass idag (9-12.15 + 18-23) så han har varit hemma och busat och myst med oss hela dagen. Då han kom hem sov Bella men efter lunch för henne och oss cyklade vi (Bella gillar det!) till kommunkontoret och förtidsröstade i EU-valet. Eller bara jag, Pontus vill göra det till en grej på valdagen då han jobbar så han ska ta med sig eleverna och visa på vikten av att använda sin röst typ. Tjejen på kommunkontoret var också väldigt engagerad och uppspelt och jag fick nästan beröm för att jag röstade, kull! Men det ÄR viktigt och jag tycker verkligen att ALLA ska ta chansen att påverka. Det är en rättighet som vi måste vara stolta över och värna om, oavsett vad man tycker om EU. Då jag och Pontus ska rösta i olika politiska val framtiden ska vi göra det till en grej för hela familjen; på med finkläderna och så ska vi marchera i gemensam trupp, hedra demoktratin och sedan fira med fika ute på lokal. Låter lite 1950-tal men mysigt så det ska vi göra!

Efter jag röstat cyklade vi på Konsum och köpte barnmat för 220 kr (måste börja öva henne på vanlig mat snart, lata är vad vi är!) sedan cyklade vi till Systembolaget (ja, det finns det här tack vare norrmännen och turisterna) och köpte vin inför middagen vi ska på imorgon i Sundsvall.

Då vi kom hem var Bella på strålande humör och rätt var det var börjar hon öva som en galning på att krypa! Hon får inga poäng i varken stil eller hastighet men hon tar sig framåt och hon kämpar för allt hon är värd! Hon kryper delvis på knä men mest "på tå", med rumpan i vädret och benen brett i sär, haha. Då hon blir trött sätter hon sig på rumpan någon sekund innan det börjas igen. Vår duktiga tjej! 

Då Pontus åkte till jobbet började Bella bli trött så efter ett bad under protest, lite nakenstund och välling somnade hon rekordsnabbt i sin säng. En mycket spännande dag för lilla fröken med cyklning och krypning!

Imorgon åker vi som sagt till Sundsvall, vi drar då vi vaknat så vi har packat och så nu idag. Blev lite trixigt att packa kläder då det ju verkar bli superfint väder med över 20 +! Men vi chansar inte, både t-shirts och tjocksockar är nedpackade till Bella! =) Det ska bli superskoj att komma "hem"! Massa roliga saker ska vi göra och även om det är lite "tjockt i schemat" så ser vi fram emot det allihopa. Eller ja, Bella vet väl inget om det men hon brukar gilla då det händer saker så det blir säkert bra.

Nu ska jag softa framför TV:n en stund innan jag ska lägga mig i tid ikväll (jo, jag ska!). Blir matrelaterat på något vis; antingen Niklas mat eller Supersize vs Superskinny. Hm, Niklas första 30 min och sedan S vs S tror jag...

Ha en underbar helg!




  




Kommentarer
Postat av: Johanna

Neej, jag är inte heller någon superfixare, men lite mascara brukar jag smeta på under min 5 min framför spegeln. Egentligen tycker jag det är kul med smink, men man måste ha rätta grejerna, vill ha den där naturligt sminkade looken! haha! Inte överspacklad 14-åring...



Ang. att gå och rösta, precis sådär ska vi också ha det! Jag är ju en såndär ovanlig sak som ser fram emot att rösta, haha! "Om man inte röstar får man inte gnälla" som min gamla svenskalärare brukade säga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback