Fjärde maj = snö och två plus

Då vi klev upp nyss (var ju min morgon så Bella sov till 6.20, haha) och kollade ut så seglade stora, vita flingor utanför fönstret. Japp, det snöar och det är fjärde maj. Jag vet ju att det kan snöa en månad till minst, men det har varken varit kallt eller snöat på flera veckor se det blev lite av en chock faktiskt! Det är bara två plus och alldeles grått och dimmigt. Snön ligger som tur är inte kvar, föutom på topparna men där är det ju redan snö så.

Jag hoppas verkligen att våra nyplanertade penséer klarara detta! Pontus mamma berättade att hon för något år sedan fått sina blommor förstörda och då hade hon hört att man ska vänta tills första juni med penséer- Därför frågade jag  floristen och dessa var norrlandsodlade och skulle palla ner till sex minus, och så kallt har det nog inte varit inatt för det är ingen frost eller så nu. Hoppas!

Idag ska vi till BVC och väga och mäta Bella och sen ska vi fika hos Hanna och Marcus på eftermiddagen. Japp, Pontus är ledig idag med, har varit en riktig lyxperiod! Men i samband med nästa helg jobbar han sex dagar på raken inkl helg och övernattning. Men vi trivs bra med hans varierade tider!

Kommentarer
Postat av: Maria

Här är det regnigt och grått idag med... trist nu när man blivit bortskämd med sommarvärme och sol i flera dagar! Jag vill ha sommaren tillbaka! Det var jag som fixade ansiktsmålningen, enklast möjliga motiv blev det men barnen uppskattade det:) Ja det var ett jätteroligt kalas, men vi har hyfsat trötta efteråt, att hålla reda på 13 st 3-6 åringar tar på krafterna;)

2009-05-04 @ 11:53:13
Postat av: Lina

Maria; Pontus sa att det var du, han kände tydligen igen dina händer och ringen, haha. Så enkela motiv var det väl inte och riktigt fint blev det iaf!



Överhuvudtaget imponerande kalas, som alltid, för barn eller vuxna så kan ni ju det där! ;0)

2009-05-04 @ 14:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback