Hos Hanna o Marcus

Idag har jag varit hos Hanna och Marcus från 10-18, hela Pontus arbetspass. Han jobbar ju där de bor så jag åkte dit och hem med honom, brukar göra så. Blir ju långa dagar att hänga ihop men det går jättebra. Jag och Hanna är lite som Tristan och Mirabelle; vi umgås liksom brevid varandra och inte med varandra precis hela tiden, haha. Vi dricker kaffe, är med barnen, någon går en prommis själv med barn, vi kollar dator/TV, äter mat, surrar. Tja, så har man haft en trevlig dag hux flux! =) På eftermiddagen kom två andra mammor också dit och fikade, mycket trevligt.

Ikväll grillade jag och Baby lamm! Det var precis så gott som vi hade fantiserat att det skulle vara, haha. Pontus marinerade köttet imorse så det var mört och smakrikt. Till gjorde vi vår klassiker; potatis, lök och morötter i ugnen. Sen så lyxade vi till det med extra extra kryddig bearnaisesås, alltså kryddig och med extra chilisås i, så gott! Dessutom skickade Hanna med ananaspaj som blev över sen mammafikat så det var ingen dålig vardagsmiddag vi åt ikväll minsann!

En annan bra sak; Bella somnade 19.50 ikväll! Hon grät och kämpade förvisso kanske tio minuter och somnade inte förrän jag la henne tajt i famnen och gungade och sedan smög ner henne i sängen men tiden var ju kanon och resten kommer nog tillbaka snart. Det sista som lämnar en småbarnsförälder är ju hoppet!

Nu ska jag läsa nya Mama! Imorgon ska jag till Hanna och Marcus igen. Men så ska Pontus med för vi ska fira Marcus som ju fyllde år i tisdags men då var ju Bella sjuk så vi kunde inte fira honom då. Pontus jobbar 9-12-15, 18-23 imorgon och sen är det heeela helgen, men men. Har ju fått erbjudnade om att hänga med Hanna så vi får se! ;0)


Gammal favoritbild på mina babies, jan 09.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback