Maj började finfint!

Det är en något tröttare mamma än vanligt som sitter och knattrar här nu. Klockan är lite över sju och jag och Bella har nyss klivit upp och jisses vad glad jag är att hon tog lite sovmorgon! Vi kom nämligen hem från Hanna och Marcus för fyra timmar sedan, alltså strax innan 03, haha. Det är ju iaf ett betyg på att vi hade det jättetrevligt!

Jag kom dit vid 16 och Pontus strax efter 17, då han slutat jobba. Vi hängde mest med barnen i början men vid 18.30 (!) var alla tre trötta så vi påbörjade läggningsprocessen. Kring 19.30 var alla barnen i säng och vi började grilla. Pontus hade förebrett maten medan vi andra lekte och nattade och tur var väl det för det tog tid att grilla allt! Det var superfina spett med fläskfilé, kycklingfilé, zucchini, champinjoner, paprika, småtomater, rödlök och halloumiost. Till det hade Pontus också gjort en fräsch potatissallad med potatis, paprika, ruccola, sugarsnaps, gurka, vitlök och gräddfil, mmm! Kring 21 började vi äta och det var fyra föräldrar som verkligen njöt av att få sitta ensamma vid bordet, så det var definitivt värt att vänta, trots hungern!

Jag körde ju och Marcus hade jour på brandstationen så det var Hanna och Pontus som njöt av vin, öl och Bacardi Razz-drink med tranbärsjuice och sprite. Jag och Marcus drack alkoholfri cider och var nöjda med det.

Vi pratade och skrattade och såg hur tiden bara rann iväg men vi kunde inte förmå oss att åka hem för det var så trevligt! Men vid 03 kände jag att i värsta fall får jag sova två timmar så nu måste vi åka hem! Vi klädde på Bella en fleece, mössa och tjocksockar utanpå pyjamasen och satte henne i bilen. Hon var helt lugn men då vi kom hem och la oss ville hon bara sova i sin säng 20 min så jag tog över henne till mig och där sov hon till 6.45, tack älskade bebis!

Idag ska vi åka på blomaffären och köpa penséer och några nya blomkrukor och göra fint här på furstukvisten och balkongen. Pontus ska få sova någon timme till först bara =) Så skönt med vår!

Fortsatt trevlig helg!



Bella leker ute på vår furstukvist. Det går bättre och bättre att leka ute med henne men det är ett ständigt krig om mössans vara eller icke vara...

 
Massa mat och självklart åt vi upp allt!


Marcus och Pontus på den något röriga tomten men som kommer bli kanon (precis som huset) då allt är klart!


Pontus grillade tålmodigt i nästan två timmar, men det var det värt!

Kommentarer
Postat av: lina

Ah vad härligt det ser ut. Och mycket bra jobbat av småbarnsföräldrar att hänga i till 03.00!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback