Dagen fortsatte med lek

Pontus började jobba 13.30 (slutar 23) men jag och Bella blev inte ensamma speciellt länge. Vid 12 ringde Hanna och hörde om hon och barnen kunde komma ner. Först kände jag "åh, va stimmigt det kommer bli och nu har  Bella nyss somnat" men då hon sa att de skulle komma först efter 14 så blev jag positivare! =) Bella hann i lugn och ro sova klart innan de kom och även om Bella som vanligt var lite eftermiddagsgnällig så hade de ändå väldigt skoj stundtals barnen. Dock fick hon för sig att stå på vardagstumsbordet, hela tiden. Visst, om hon kliver upp en gång så brukar vi kanske inte bry oss så mycket men nu skulle hon upp hela tiden och vinglade på och skulle kliva ner direkt från stående. Toka! Då jag lyfte ner henne gång på gång på gång så grät hon gång på gång på gång. Men efter mat hade hon glömt det hela, både lockelsen med bordet och gråten, skönt! De åt både mellis och middag ihop och efter middagen var blodsockret på en jämn och fin nivå för då kunde vi minsann både sjunga och läsa tillsammans utan gruff, gnäll eller grin!

Tack Hanna, Vincent och Tristan för en helt vanlig och opretantiös dag tillsammans!

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Slösurfa lite till och sen kanske jag måste äta något? Pontus lagade jättegod lunch idag; panerad och stekt torskryggfilé (fiskad av pappa i Norge), kokt potatis, grönsaker och remouladsås. Så gott men det var ju många timmar sedan och magen vill nog ha nåt, trots att vi för flera veckor sedan slutade kvällsfika. Men om det är innan 20 kanske det kan räknas som middag? ;0)


Kommentarer
Postat av: shanne

Jag rekomenderar det verkligen, dom är jätte sköna!:)

Postat av: Anonym

Lina jag blir alldeles nervös när jag ser Bella sådär stor! jag blev alldeles chockad när hon sträckte sig efter fatet och drog det till sig, hur chockad ska jag då bli när hon går? =O snart så visar det sig! =)

2009-10-23 @ 00:38:25
Postat av: Anonym

från lotta kanske ska tilläggas=)

2009-10-23 @ 00:39:12
Postat av: Sophia

hihi, så söt. Jag älskar också att äta ost direkt från hyveln ;).

2009-10-23 @ 13:18:38
URL: http://sophiaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback