En bra familjedag

Idag jobbade Pontus 9-12.30 vilket innebar att jag och Bella knappt hann starta vår dag förrän han var hemma igen. Eller jo vi hann ju äta frukost ihop alla tre, vi klädde och fixade oss, lekte inne (läste bok, kollade i fotoalbumet som Bellas farmor och farfar gjort till henne och byggde Duplo) gick en promenad i det fina vädret som slutade med att Bella somnade och att jag kunde läsa DN i solen på bron. Sen så kom Pontus hem igen, med tio fina röda rosor! Japp, fast vi hade sagt att vi inte skulle fira vår "10 år tillsammans-dag" idag så busade han alltså till det och överaskade med rosor ändå, tack Baby! Det riktiga firandet ska dock innefatta en barnfri dejt i Östersund framöver, det ska bli så grymt skoj! Får se när det passar med jobb och så.

Efter lunch hemma och massa lek i Bellas rum bestämde vi oss för en promenad då det fortfarande var soligt och femton plus. Vi gick en lov mot sjön och där någonstans somnade Bella ovh vi tänkte att det kunde vara schysst att sätta sig på Villans uteservering och äta en glass medans hon sussade i vagnen. Som ni förstår sussade hon inte i vagnen utan cirka 20 meter från Villan vaknade hon, såklart. Men hon var glad och nöjd att få sitta där och tugga på ett äpple och äta en och annan sked glass.

Sen gick vi hem, åt en sen middag (älskar att vara vuxen då man kan äta glass innan maten!) som följdes av Idol och läggning av Bella, senare än vanligt men då hon så snällt också tittade på Idol/lekte på golvet så fick hon vara vaken. Kan dock säga att hon verkar ha noll känsla för talang då hon applåderade och dansade till de sämsta deltagarna. Eller så ville hon vara snäll. En anna grej vi roade oss/henne med vara att leka "sök", ja ni vet som man gör med hundar, haha. Om vi säger till Bella "var är Leo" så hämtar hon sitt älskade gosedjurslejon, oftast även om han är i ett annat rum. Sjukt underhållande och även lite imponerande, eller hur? Jag har trilskat med dessa lejon (hon har två så att vi i framtiden kan ha en på dagis och en hemma) sedan hon var nyfödd då jag ville att hon skulle ha en gos förutom nappen, bland annat för att i framtiden göra "nappslutet" lättare, för att ha en trygghet som hon kan ta med sig och som alltid är densamma och för att det ser så sött ut med barn som släpar på gosedjur. Till en början var hon totalt ointresserad men nu älskar hon dom! Eller nej, hon skiter ju i att det finns två, har hon en så nöjer hon sig med den, men hon älskar "Leo" helt enkelt. Hon verkligen gosar och vill att vi också gör det, hon ger honom nappen och vattenflaskan och kittlar honom på magen, haha. Hon fick Leo av en gammal barndomsvän (Katrine) till mig och det passar ju så bra då hon ju är lejon. Finns en rolig berättelse om det faktiskt; Katrines dotter skulle få välja en present till nyfödda Bella och valde då en tiger, men då bytte Katrine ut den mot ett lejon just för att Bella ju är född i lejonets tecken, utan att visa dottern, haha. Men det blev ju super, Leo har dessutom så fin kalufs som Bella brukar peta i.

Igår föressten hade jag en mysig kväll med
Hanna! Hon ville komma till mig och se Idol och det var ju jättebra då jag ändå inte hade något sällskap då Pontus jobbade så vi såg på TV och kvällfikade tillsammans. Eller ja, hon drack thé och jag fikade på riktigt, haha. Dock så tog det längre tid än vanligt (nästan en timme) att lägga Bella. Tror det berodde mycket på att jag ville att det skulle gå fort just för att Hanna var här och då kände säkert Bella en liten stress i mig och fick väl svårare att slappna av. Men hon var inte ledsen eller så och jag tror ändå att Hanna njöt av ensamheten och tystnaden då hon satt i vår soffa och läste nya Mama =)

Tjing!


Fina rosorna jag fick av fina Pontus, tack!


Kommentarer
Postat av: Elle

jo den får plats, men jag ska ta med mig Linux och då finns det ingen plats för den. Tråkigt men sant.

2009-09-10 @ 23:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback