Baj baj friends!

Idag var vi hos Loo's och sa hejdå. Visst kommer vi att ses men inte alls på samma sätt som vi umgåtts här förstås. Framför allt jag och Hanna (med barnen då) har ju verkligen haft förmågan att umgåtts flera timmar (här snackar vi 8-10 timmar alltså) utan att egentligen göra något, haha. Sådan vänksap är ovanlig och jag kommer verkligen sakna det, den, dig!

Idag drack vi kaffe och hängde lite och sa hej då till Marcus innan han drog på jobbet vid 11. Då han gick kom han Hanna hem från jobbet så då gjorde Pontus lunch till alla; carbona med fjällsida från Bruksvallarna, gott! Sen var det dags för Tristan och Mirabelle att sova och då softade vi inne med Vincent. Sen då de små vaknat åt vi tårta eftersom Vincent fyllde tre år igår och sen gick vi ut. Mirabelle var på halvtaskigt humör av någon anledning och ville inte gå eller anstränga sig alls helst men vi höll ut dryga timmen iaf. Efter kramar och vinkningar åkte vi hem.



Tristan och Mirabelle ca 1 månad gamla,
redan tajta polare =)


 
Det var liksom sista "spontanbesöket" där. Hädanefter kommer vi ju behöva planera våra träffar flera veckor innan förmodligen! Men förhoppningsvis kommer de till oss redan i sommar och självklart ska vi försöka få till åtminstonde en långhelg här i vinter.

Väl hemma blev Bella på bättre humör och vi var ute medan Pontus skiftade till sommardäck på Volvon. Kan ju inte ha dubbat till Stockholm heller! =) Shit, tänk att vi ska sova i vår nya lägenhet/radhus (förvirrande det där, ska bestämma mig för vad det är då jag sett det själv) på torsdagnatt! Våra grejer kommer på fredagmorgon så vi måste ta med oss uppblåsbar madrass och Bellas resesäng, haha. Ja, kanske några kläder och välling, vagn och blöjor med. Skumt att "campa" hos sig själv, hihi! Gud va spännade det ska bli att få se det. Även för Pontus blir ju iaf omgivningarna lite annorlunda för då han var nere och tittade var det ju massa snö och nu är det mesta väl förhoppningsvis borta?

Nu ska Pontus ha datorn lite och sen ska vi sätta oss i soffan för sista söndagen någonsin på Högen! Pontus jobbar sista dagen imorgon, jag på tisdag. Sen har vi massa roligt inplanerat på kvällarna här in i det sista så svisch säger det så är det måndag i Tumba och jag ska lära mig hur larmet fungerar av en tekniker som kommer då. Haha, ja tänk hur livet ter sig!

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej! Har kollat på kartan och Flemingsberg (där vi har vår lilla studentlägenhet) och Tumba ligger inte alls långt ifrån varandra. Så när bebisen behagat komma ut och jag befinner mig i Stockholm så kanske man får komma och hälsa på? Kramar

2010-04-19 @ 09:14:04
Postat av: Fröken Richter

Lycka till med flytt & "campingplaner":) Låter mysigt tycker jag:)

Postat av: Lina

Stina; men wow, det är ju bara en station emellan med pendeln ju! Va glad jag blir! Bebisen kan komma när som helst nu va? =) Vi flyttar på torsdag så hör av dig då du känner dig redo för att hänga lite.



Jannice; Mmm, allt är ett litet äventyr!

2010-04-19 @ 20:10:43
URL: http://linalindstrom.blogg.se/
Postat av: mille

Lycka till med flytten till storstan nu! Kram och hörs!

M

2010-04-19 @ 22:21:19
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com
Postat av: johanna

Lycka till med flytten och hör av dig om du behöver lite Stockholmsguidning...jag har ju dessutom hängt mycket i Tumba i mina dar!

2010-04-22 @ 15:01:05
URL: http://johannaijakan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback