Julfest och glöggkväll

Igår var vi, hela familjen, på julfest med Pontus "Stockholms-släktingar" vilka alla mer eller mindre härstammar från Pontus farfars syster. Inte direkt nära släkt alltså men det är ett gäng trevliga typer som vi faktiskt träffat i stora sammankonster hela tre gånger sedan vi flyttade hit i april. I går var det alltså julfest. Eller fest? Jo, men visst kan det väl vara fest fastän det inte är alkohol iblandat? Jo, det kan det ju! Julfest var det alltså. Fyra timmar åt, pratade och lekte vi. Det var mest de yngre som stod för det sista. Jag och Pontus var så stolta över Mirabelle som vågade leka utan någon av oss med sex andra barn som hon inte känner. Det gick super och som om inte det var nog ställde hon dessutom upp i ett Luciatåg och sjöng faktiskt några ord! :) Det var en mamma som hade planerat (övat sånger och tagit med kläder!) med sina två döttrar som är fyra och sex år och till sist var det dom två och Mirabelle som stod kvar och sjöng. Jag och Pontus såg nog ut som två töntiga, fånigt leende och på gränsen till patetiskt stolta föräldrar! Extra kul att se då vi struntade i dagis Luciatåg idag med farhågan att det bara skulle bli känslodrama om först både jag, Molly och Pontus skulle följa med till dagis, fika och ha mysigt och sen gå. Dessutom började de 7.00 och vi är normalt inte där förrän 8.30. Nä, det var rätt beslut men som sagt kul att få se igår då istället. Imorse tittade vi på TV med och då sa Bella "ja åsså" och pekade på Lucian :)

Molly stackarn är dunderförkyld. Hes, rosslig, snorig, hostig, gnällig, svårt att sova stundtals...Allt utom feber så man får väl vara glad för det! Bella var ju sjuk förra helgen så det var väl lillasysters tur nu. Trodde hon skulle klara sig men amning hjälper väl inte mot precis allt även om jag tror det hjälper mot mycket! Just nu funkar mjölken som näsdroppar iaf, haha!

Ikväll ska jag till en gammal kär vän på glöggkväll. Ska bli roligt! Pontus stannar hemma med barnen så jag är lite nervös inför att åka pendel och så på kvällen. Men jag kommer ha sällskap större delen iaf!


   

Kommentarer
Postat av: jennie

Tänk att ni fick snö i 08 land oxå! Vinterlandskap liksom följer er vart ni än flyttar!

Hoppas ni blir friska allihopa till jul nu. Kramar

2010-12-15 @ 10:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback