Mamma, pappa och brorsdotter på besök

Mamma, pappa och Isa (Bellas kusin) kom redan i torsdagskväll och vi har myst hela helgen. De åker hem tidigt imorgon men oj vad vi har hunnit med mycket roligt! Igår var det typ snöstorm så vi tog det lungt på förmiddagen och sen vid 11 gav vi Bella mat och efter det somnade hon snällt i vagnen på väg ner mot byn. Vi andra åt på Loftet vilket var väldans trevligt. Har inte varit där på länge, blir svårare att hitta tid till det nu då båda jobbar, men det var som sagt mysigt, även om inte Pontus var med då stackarn jobbade. Alla åt gulasch utom Isa som åt hamburgare och alla var nöjda. Jag avslutade med en semla så i och med det kan jag konstatera att det inte gick att hålla sig till fettisdagen...

Efter lunchen gick vi en sväng på Hillside och mamma hittade som vanligt lite att shoppa. Jag ligger lågt då det är svårt att hitta något som ska passa resten av graviditeten alternativt fortfarande kännas kul efter graviditeten. Tror inte jag behöver köpa några mammakläder alls direkt faktiskt. Har ju en del sen sist, men jag hade inte så mycket speciella mammakläder egentligen. Var mycket tajts och tunika/klänning och det modet är ju fortfarande helt accepterat (eller?) så blir nog en del av den varan den här svängen med. Sen har jag ett par fina jeans från Pop, en riktitig mammaklänning och några tröjor det blir som sagt en minimal kompletering. Sen hoppas jag ju på en fin sommar och då blir det ju bikini sista tiden ändå! =) Däremot tror jag att jag får hoppa i mammajeansen, eller iaf ur mina vanliga jeans, tidigare den här gången. Har redan lagt undan de jeansen jag hitills jobbat i. Tyckte de spände och var obekvämt så jag ersatte dom med ett par jeanstajts, soft! Är i v 15 nu och jo, det putar nog lite minsann, hihi!

Idag har vi varit ute hela dagen. 10.30 var vi på Funäsberget och jag och pappa spände på oss slalomskidorna direkt medan mamma lekte med tjejerna. Hon fick gräva fram både leksaker och lekplats (var så mycket snö i pulkbacken så Bella inte ens kunde gå) men sen var de nöjda där nästan 40 minuter. Då var det dags för lunch så vi gick till kåtan där det finns grillplats om man har med sig egen korv eller så, som vi hade. Så det blev grillad korv i bröd med räksallad och Festis till lunch. Mycket uppskattad av framför allt Bella som älskar korv och räksallad och som dessutom fick smaka Festis för första gången. "Mmmm", sa hon flera gånger och skrattade högt, haha. Före/under/efter lekte Bella och Isa någon sorts jagislek som både verkade finna mycket underhållande. Kul att se med tanke på att de mest irriterat varandra i övrigt i helgen. Isa tycker att Bella förstör och Bella förstår inte då Isa vill vara själv och bygga och så där. Isa har också varit lite svartis då mamma gosat eller busat med Bella men det har verkligen gått superbra överlag! Jättekul att Isa vågade och ville följa med!

Efter lunchen så åkte jag och pappa lite mer skidor men jag blev så sjukt trött i benen! Det snöade ju inatt så det blev stora vallar i backen och jag är ju fortfarande lite osäker och att spänna sig och typ bromsa hela tiden, utan att kunna åka på skär, är stört jobbigt! Men det var kul och det var så¨fint väder! Vindstilla, mestadels sol och åtta minus. Så underbart att kunna vara utomhus en hel dag, inkl lunch till och med!

Nu har vi ätit middag och kollat på Melodifestivalen. Rätt låtar gick vidare tycker jag! Annars var det skumt startfält...Men Dolph var ju rätt skoj, faktiskt!

Tyvärr har jag inte fotat alls på hela helgen. Skärpning lovas!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad modig du är som åker slalom gravid, det skulle jag vara för feg för. men så är jag ju inte så superbra att åka heller :o.

2010-02-06 @ 22:53:33
Postat av: Lina

Jeanette: Det där är jättekonstigt för jag åkte inte ett enda åk då jag väntade Bella. Vågade inte och tänkte att OM det skulle hända något så skulle jag aldrig förlåta mig själv. I år hann jag ju åka några gånger innan jag ens visste om att jag var gravid så jag tror det bara gick av farten sen, haha. Men jag åker väldigt försiktigt och kommer kanske inte åka under sensäsongen då magen kommit fram mer, får se. Nu är ju allt så djupt in och väl skyddat känns det som.

2010-02-07 @ 12:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback