Vart ska vi ta vägen?

Ni verkar lite nyfikna över vart vi ska bo då vi flyttar till storstan? Jo, det är vi med! =) Men nu är vi snubblande nära ett köp, men då det inte är helt klart vill jag inte skriva något om det. Men det är en relativt stor bostadsrätt i två våningar med en liten gräsplätt (lättskött tomt enligt mäklaren, haha) och den ligger i Tumba. Då Pontus kommer från Chamonix på lördag ska han åka dit och kolla och förhoppningsvis skaka hand så att säga. Mer info då alltså!

Nu är jag och Mirabelle helt ensamma igen. Känns tomt men ändå lite skönt. Ska lägga mig tidigt varje kväll den här veckan har jag bestämt! Är ju kvällstrött och nu då Pontus är borta kan jag passa på att lägga mig vid 21 utan att skämmas! =)

Nu då jag ska både lämna och hämta på dagis och Pontus är borta, som normalt är ledig en eller två vardagar i veckan, så får Mirabelle en tuff dagisvecka. Mån-fre 7.15-16. Men det går säkert! Hon får sova före lunch om hon vill, som hon ibland gör då hon är trött på förmiddagen. Då lägger de henne i vagnen så hon får sova typ 20 min innan lunch, då väcker de henne, hon äter och sen sover hon igen 1,5 timme typ. Haha, jaja, bara hon trivs så! Annars brukar ju barnen få sova före lunch och äta sedan men det har de aldrig testat och så länge det här funkar för Bella är det ok. Men allt som oftast håller hon ju ut till vanliga sovtiden, efter lunch.

Jag lär ju också bli rätt trött. Självklart klarar alla av att ta hand om sitt barn ensam men jag är ju inte direkt van det. Vi delar ju på allt annars så det blir en ny lärdom!


Kommentarer
Postat av: Maria

Håller tummarna för lägenheten! Hoppas veckan går bra nu när du är själv.

2010-02-07 @ 14:54:55
Postat av: Theres

Jag håller också tummarna! :)

2010-02-08 @ 08:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback