Sönnsvall!

Imorgon åker vi hem till Sundsvall! Fick vara ledig hela fyra dagar på raken och det ska bli så skönt. Har varit mycket jobb även om jag har haft det mest skonsamma schemat av alla, men då är jag den enda med familj också, som det ska finnas massa energi över till...Men det finns, allt som oftast! Bella är så härlig nu; lär sig massa, är glad och nyfiken, underhållande, sover och äter underbart. Hon är väldigt sugen på att lära sig saker just nu. Pekar på allt och vill att man ska berätta vad det är. Då hon får svar säger hon "mm" och frågar efter nästa sak. För någon kväll sedan då jag skulle knäppa hennes pyjamas så sa jag typ "oj, vad många knappar" och då pekade hon på en knapp. Hihi, hon är sig hela tiden, fast vi inte lär henne så att säga. Ett annat sånt exempel är då hon fick tag på min ögonfransbörjare och direkt förde den till ögat och gjorde som hon uppenbarligen sett mig göra. Sötnosen!

Även min andra familjemedlem är en sötnos, såklart! Pontus har under hans julledighet haft maten klar då jag kommer hem, underhåller och pysslar med Bella hela dagarna och masserar mina fötter tills jag stupar i soffan kring 21, haha. Ja, han är bra fin den där pojken!

Det är så grymt kallt och jag är så less på det! Idag kunde de inte starta liften på jobbet förrän 11.30 för den olja som driver liften fryser då det är under 30 minus. Suck! Trots det var det massa folk som stod och väntade på att liften skulle dra igång. Skulle aldrig åka i sådan kyla! Men det är nog lätt att glömma att vi bor i det som vanligt folk lägger massa pengar och tid på att besöka kanske en gång/år. Är man väl här kanske man vill passa på, oavsett väder?

Ska bli skönt att lämna Funäs för några dagar och träffa nära och kära och få se något annat. Blir nog tyvärr inte så mycket gå på stan eller så, är ju lika kallt där som här, men blir nog jättekul ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback