Nu kan vi ju iaf vägen till förlossningen...

...för där var vi igår, mellan 00-01 ca. Det var dock ett helt "onödigt" besök men jag kan ju förklara varför vi hamnade där. Vi åkte från Sundsvall ca 19.30 och i Uppsala stanande vi på en mack för att kissa och kvällsfika lite. Bella vaknade då vi stannade så jag gick in först och Pontus sen. Medan Pontus var inne på macken så satt Bella i mitt knä i passagerarsätet och plötsligt känner jag hur det blir varmt och blött i mina byxor. "Eh, vad händer" tänker jag. Bella hade ju blöja och som jag upplevde det var jag blötare än henne så då Pontus kommer tillbaka berättar jag vad som hänt, eller snarare att jag inte vet vad som hänt. Hela familjen in på macken, jag lånar ett par rena boxers av Pontus (lättaste väskan att få tag på) och Pontus köper bindor. Sen alla tre in på toa och där byttes det om och sattes på binda samtidigt som vi funderade på hur vi skulle göra? Satte oss i bilen och googlade, såklart! =) Läste bland annat att vattenavgång innan v 36 (är i v 37 så det var nära nog tyckte vi) alltid ska kollas direkt så jag ringde till förlossningen på Huddinge sjukhus som är "vårt" BB och de tyckte vi skulle komma in, fast jag förklarade att det ju fanns en risk att det var Bella som kissat på mig. De tyckte iaf att vi skulle kolla, speciellt då Molly fortfarande är fullt rörlig.

Bella somnade så fort bilen började rulla igen så då vi var framme gick jag in själv medan Pontus stannade med Bella. Personalen var supertrevlig och de kollade CTG, mitt blodtryck, hur Molly låg, hur bindan var, urinprov och sist en gynundersökning. Efter denna grundliga koll kunde de konstatera att jag blivit kissad på, haha! Men de påpekade flera gånger att jag gjorde rätt som ringde, skönt. Om en bebis är rörlig och vattnet går så kan tydligen barnet sjunka så fort att navelsträngen lägger sig kring halsen vilket ju är ett akut läge.

In alles var det en bra erfarenhet av Huddinge sjukhus så jag hoppas vi får plats där då det verkligen är dags! Både läkaren och barnmorskan sa att min mage var så lätt att känna på, alltså att känna Molly där inne. De kunde tydligen känna tårna t.om! Det gör inte jag men visst känner jag fötter, eller nja, kan ju vara händer förvisso... Iaf så var det kul att höra att jag hade en fin och "lättundersökt" mage, som dessutom var fint solbränd, enligt dom, haha.

Natti!


Kommentarer
Postat av: Maria

oj! vilka äventyr ni är ute på. Skönt att allt såg bra ut då, Molly kan ju annars passa på att komma nu när ni har besök (=barnvakt). Vi tar gärna hand om Bella om ni behöver åka in när vi är i Sthlm.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback