Soft dag

Jag var rätt trött både i ben och huvud efter gårdagens bravader så idag gick det lugnt till här i Funäs. Dagen började tidigt och med en viss bitterhet då den viss sambo lovat att kliva upp idag med men då Bellas ljuva (?) stämma hördes redan 05.45 hördes också Pontus stämma som ljöd "neeeej, jag har bara sovit fem timmar, jag är döööötrött". Hm. Hämtade Bella och hon låg faktiskt och myste mellan oss i dryga tjugo minuter innan hon klättrade över mig och gick ut mot hallen. Då ingen av oss klev upp stannade hon och väntade, fegisen! Pontus fick en chans till att kliva upp men han kved mest så jag klev upp. "Vad snäll du är", säger han och får tillbaka "mmm, och du är en svikare". Haha, lite hårt så där på morgonkvisten men jag blev så trött av att tänka på att mornar och kvällar jag kommer att ha ensam med Bellis nu två veckor framöver. Men men, väl uppe kändes det såklart ok och vi satte oss och tittade på SVTB och Bella drack välling i godan ro en bra stund innan vi lekte till strax innan 08 (haha, tänk att det är sovmorgon nuförtiden!) då vi väckte Pontus och åt gemensam frukost.

Fram till 11 tog vid det väldigt lungt. Vet inte riktigt hur vi fördrev tiden men Pontus åkte iaf till jobbet och jag gav Bella lunch och sen somnade hon redan 11.15 och sov nästan tre timmar, sweet! Då fick jag vila; se på MTV:s 16 and pregnant och Annorlunda familljen. Skön söndagsunderhållning. Eloge till MTV som enligt mig faktiskt lyckats göra en seriös serie om ett svårt ämne utan att "välja sida" så att säga.

Sen hann jag bara ge Bellis mellis innan vi åkte och hämtade Hanna på jobbet och åkte upp till dom. Barnen lekte och vi pratade och drack kaffe innan Marcus åkte ner och köpte pizza. Alla fick pizza, även kidsen. Haha, gotteligott tyckte de minsann! Tur att det är ytterst sällan vi äter skräpmat.

Efter middagen blev det lek och sen bad för barnen. Jodå, vi vuxna blev rätt blöta med då de fick tag på duschen, haha. Sen gosades det en stund i soffan medans mina kläder torkade i torkskåpet och sen tackade Bella och jag för oss. Hemma här var hon vaken i dryga halvtimmen innan hon lätt som en plätt somnade.

Nu blir det slösurf och lite TV innan sängen. Pontus har slutat 23 eller 24 sedan i torsdags och han vill så gärna att jag är vaken då han kommer hem men det går bara inte! Blir sååå trött vid 22 typ. Men till dess måste jag vara vaken för jag ska sätta in en tjälknöl då som vi ska bjuda grannarna på imorgon. Kul!
Vet att det varit lite bilder men det kommer!

Njut det sista av helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback