En dag i stan

Pontus jobbade halvdag idag, och är fortsatt kompledig helt fre,lör,sön, mån, så jag och Mirabelle åkte in till stan efter lunch och mötte upp honom. Men innan det hann vi såklart med en hel del. Blir så om dagen startar 06 och man är 1,9 år gammal. Action. Nu. Tack. Så vid 08 var vi ute och shit vad varmt det var redan då! Vi lekte i lekparken först sen gick vi hem och lekte med vatten ute. Mycket uppskattat!

Efter en dusch tillsammans åt vi lunch som vi bara kan äta då Pontus inte är med, fiskbullar! Både jag och Bella älskar det så vi njöt ordentligt. Sen gick vi ner till pendeln och under den tiden + lite till (totalt 40 min) sov Bella men sen så vaknade hon på pendeln och sov inget mer idag! Hur skumt som helst men hon klarade det fint. Är ju skönt då hon pallar det och inte sover på eftermiddagen. Har hon ju inte gjort på hur länge som helst så det vill vi ju inte ha tillbaka såklart. Anledningen att hon ändå fixade dagen tror jag beror på att hon verkligen vilade i vagnen på pendeln t.ex. Vaken men helt stilla och tyst. Även idag på stan har hon suttit nöjd i vagnen då vi inte lekt i lekpark eller gått i affärer som involverat henne.

Mysko unge ändå som kan sova från 40 min till tre timmar, haha! Det bästa är väl 1,5-2 timar men vi väcker henne ytterst sällan. Så länge hon sover på natten, vilket hon gör hur bra som helst, så verkar hon ju reglera det där fint själv!

Vi köpte fina sommarskor till Bella idag. Rejäla sandaler med stängd tå alternativt lätta sneakers med lufthål och öppen häl =) Svarta och lite grönt, från pojkavdelningen såklart. Vi är inte alls så att Bella inte "får" ha tjejgrejer men vi tycker oftast att det är fult eller ännu värre opraktiskt så ofta handlar vi pojkgrejer. Om det inte är från Polarn, dels för att mamma handlar då (haha) och för att de har lite "rejälare" flickkläder som vi båda gillar.

Innan vi åkte hem var vi på McDonalds (jodå, funderade över Uppdrag granskning en stund men ack vi är bara människor) och Bella fick sitt första Happymeal. Hon har ätit cheeseburgare förut men nu var det alltså komplett med mjölk och äppelbitar. Mycket uppskattad, speciellt burgaren. Hon fick smaka pommes men det är hon inte alls förtjust i och det är inget vi tänker truga med i första taget, haha. I lekparken tidigare så köpte jag varsin lyxig glass till mig och Pontus från en liiiiten glassbar som bara hade öppet vid fint väder och fast vi var överens om att det var den godaste glassen vi ätit så ville inte Bella ha. Självklart får hon smaka, men det är också allt hon vill. En liten tugga sen är det bra tycker hon. Skulle aldrig köpa glass och sen ha en fajt om att "nä, det här är bara vuxenmat" eller liknande. Nä, då kan man som förälder äta sånt då barnen sover/inte är med eller så måste de ju också få, tycker jag/vi iaf. Så gör jag med godis t.ex, även om det inte ytterst sällan nu. Men nu blev jag sugen! Ska nog köpa imorgon, är ju typ helg då =)



  
"En kulen natt, natt, natt...." Pontus sätter på Bella hatten i farten därav minen =)

 
"Hm, vad är detta? Jaha, hamburgare, yummie!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken tjej, alma har vetat vad glass är för gått sedan länge tillbaka känns det som, men hon har ju lite äldre syskon som lärt henne..... och får hon välja så skulle nog hon kunna äta glass hela dagarna! Hon vet vart dom är!!!

2010-05-22 @ 13:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback