Toppentur till Sundsvall

Redan i torsdagskväll rullade vi från Tumba mot Sundsvall men första stoppet blev redan i Skärholmen, haha. Lillasyster bestämde sig för att det här med bil var sååå hemskt just då så vi stannade, ammade, passade på att köpa bilsnarra och sen kunde vi åka. Utan problem hela vägen även om Molly gnällde mer och mer från Njurunda typ. Var hungrig men vi körde på, hon fick ta en för laget stackarn. Bella kollade på dvd och sov. Jag sov från Gävle så Pontus gjorde en stark insats!

Vi kom till mamma och pappa kring midnatt och nu är Bella för stor för att bara lägga över i en säng så hon fick vara vaken en timme med mormor och morfar som så snällt stannat uppe och väntat in oss. Första sekunderna var Bella blyg men sen var det som om de ser varandra varje dag fast det faktiskt var nästan fyra månader sedan! Hela helgen hade de så mysigt och roligt ihop och båda barnen var på strålande humör hela tiden.

Vid 01 somnade hela familjen utan problem och vaknade utvilade och redo för en sväng på stan. Mamma (min) tog Bella själv en timme då de gick och köpte vinterskor och ett litet gosedjur och de gick hur fint som helst, storgumman är så modig! Haha, inte för att mamma är så farlig direkt men ändå. Sen blev det lunch på McDonalds medans lillasyster sov i vagnen och sen då storasyster sov och lilla var vaken fikade vi på Waynes. Perfekt skiftgång som passade allas intressen mycket väl!

På eftermiddagen åkte jag och mamma upp till Pirum Parum och tjejerna fick så fina kläder! Det har hänt något mystiskt med mig; jag gillar att matcha dom! Haha, innan vi fick Molly tyckte jag det var lite småtöntigt och ok om andra ville göra så men inte jag, nej nej. Men nu, jo vad fint det är! =) Så de fick lite lika saker, bland annat klänningar som de hade på Mollys namngivning.

På kvällen kom Isa och Bia och Isa och Bella lekte flera timmar utan minsta dispyt. Så kul! De kommer väldigt bra överens och Isa är ju så snäll och tålmodig. Självklart får man fika och glass då man är hos mormor/farmor så det var en helkul kväll!

På lördag var vi hos Marcus och Maria och Tuva och Nora och även det gick jättebra. De lekte med Tuvas Polly Pocket och det var verkligen snällt att låna ut dom grejern till en tvååring?! Vi åt gulasch som Maria gjort på älgfärs och dessutom hade de bakat foccacia och så muffins sen till kaffet. Riktigt finkalas vi hamnade på! =)



På eftermiddagen åkte pappa och Pontus på hockey och jag och mamma myste hemma med tjejerna. Bella var verkligen så harmonisk hela helgen och det var så skönt. Mamma och jag kunde prata med varandra säkert en timme medan Blla lekte själv och bara ibland kom och visade något eller så. Molly låg på golvet eller sov i Ergo bärselen. Bästa köpet på länge! Skön att bära och Molly verkar älska den, men hon älskade ju Babybjörnen med men ska man tro vissa nu då så ska väl denna vara bättre för hennes lilla kropp. Kanon iaf, köp! =)

Då pappa och Pontus kom hem (AIK spöade Timrå med 4-1, haha) så åt vi räkor och myste. Sen blev det "Så mycket bättre" på TV och sen kvällen. Skönt!

Så var det då söndag och namngivningsdags. Morgonen började med en febrig, illamående och svag Pontus. Vi funderade fram och tillbaka om vi skulle ställa in helt eller om han skulle stanna hemma eller om han skulle trycka i sig Ipren och kämpa på och det blev det senare. Det är ju verkligen fantastiskt hur bra värktabletter fungerar då man väl använder dem. Vi är båda två väldigt restrektiva med det men då man verkligen behöver är det ju super. Så vi åkte upp och dukade och gjorde tårtor och vid 14 var det dags. Avslappnat och kul med dikt, namninfo, fika och presenter. Molly (och även Bella faktiskt) fick massa fina saker men det viktiga var såklart att få "visa upp" henne för alla som inte sett henne och som inte kommer se henne på länge igen.  



Efter middag hos mamma och pappa rullade vi mot Stockholm och nu är det redan tisdag! Pontus gick på jobbet igår men kom hem som ett vrak med noll kraft så idag är han hemma och vilar. Hoppas verkligen jag klarar mig, ska ju på mamagala på söndag! Och jo, självklart hoppas jag att barnen klarar sig med. Tsss, egomamma.


(Bilder snodda från
Marias blogg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback