Lördag i Matfors

Igår var vi och hjälpte mormor och morfar att flytta. Det var jobbigt för dem att lämna huset de bott 43 år i, speciellt för mormor men de inser ju att det bara är så, det blir nog bättre om ett tag. Lägenheten är iaf superfin med stor kök och stort vardagsrum och fin balkong! Inatt sov de där för 1:a gången, hoppas det gick bra. Vet inte riktigt när Bia och Sara får tillgång till huset men det måste ju vara snart. Det kommer bli superfint då de får gå loss på huset och göra det lite ungdomligare!!

Efter vi flyttat typ sju timmar gick vi och åt på Dinos. Iklädd 3/4-jeans, vitt linne och mammas rosa foppatofflor smälte jag in perfekt, haha! Närå, skämt åsido. Dinos är superbra, kanongod mat! Jag åt "Medelhavsspecial" med grillad oxfilé, aburgine, paprika och halomni med ayvarsås, yummie! Sen åkte vi hem och satt ute i trädgården fram till 23, trots att gasolen är slut. Kallt var det men är det sommar så är det! =) Pappa och Bia gav upp vid 22 men jag, mamma och Sara satt kvar. Vi pratade om hur det var då mamma och pappa väntade Marcus och så, jätteroligt att lyssna på! Herregud, mamma fyllde ju 20 åtta dagar innan Marcus föddes! En inkomst, ingen lägenhet förrän hon var i 5:e månaden, inga möbler.... De har gjort det bra, mamma och pappa =)

Nu ska jag snart väcka Ponus som inatt kom hem från fiskesemestern....Ikväll blir det harr till middag, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback