Vårfint inne

image527

Ute regnar det (snöade igår) och är alldeles grått men inne är det iaf vår! Eller, ja det är ju inte direkt grönt eller så men iaf ljust! Borta är de bruna gardinerna och de lila kuddarna - skönt! Så fort vädret blir lite mer stabilt så ska jag fixa balkongen. Funderar på att slå på stort i år och t om ha levande blommor i blomlådan på bordet?!


Imorse var jag hos barnmorskan på ett rutinbesök. Hon frågade hur jag mådde (kalas!) och om jag hade några funderingar eller så. Och ja, det har jag ju, men kom jag ihåg det då? Nä! Det är nämligen så att då jag går ut och går (motionsgår,lite längre sträckor) så får jag som håll. Men det är inte håll för det kommer på båda sidorna....Men det känns som håll, det liksom "hugger"/drar under magen på sidorna, mot ljumskarna. Någon som har en teori? Jag tror absolut inte att det är något farligt eftersom det slutar så fort jag stannar. Är kanske någon form av överansträngning eller så? Jag ska iaf dit igen om bara tre veckor så jag ska fråga då. En annan fundering jag haft fick jag iaf svar på. Pyret verkar nämligen trivas allra bäst på höger sida av magen och jag undrade vad det beror på. Det beror tydligen på hur mina organ ligger och de flesta barn ligger tydligen helst på höger sida, medan de är så pass små att de kan välja en sida alltså! Hon lyssnade på hjärtljudet också, så fint så! =) Salmonellan påverkade inte barnet det minsta, det visste jag ju, men det var ändå skönt att höra hjärtljudet som bekräftelse på det. Hon är så himla bra vår barnmorska men nästa gång är det sista gången vi får träffa henne! Sen ska hon tillbaka till förlossningen, där hon egentligen jobbar. Men vi kanske träffar henne där, vem vet?
 
På torsdag åker jag och Pontus till Åre med Claes, Marie, Lotta och Alex. Vi firade påsk ihop också, i Östersund med avstickare till Bydalen. Denna säsong blir snowboard- och skidfri för mig. Det kommer ju fler vintrar (eh, iaf ett tag till får vi hoppas) så jag kan avstå en säsong så slipper jag, och Pontus och alla andra som ororar sig för Pyret, oroa sig för att jag drar en vurpa och landar på magen eller nåt. Pontus åkte två dagar (som alla andra) i Bydalen medan jag promonerade och solade. Eftersom Pontus då tyckte att jag var världens bästa flickvän som inte krävde att han skulle vara med mig istället, eller ens nämnde det, så ska han åka en dag nu i Åre och vara en dag med mig. Ja, så gör världens bästa pojkvän och flickvän! =) Ska bli jättemysigt att åka till Åre och bo i stuga. Är liksom väldigt avslappnade att umgås ihop i underställ! Stugan ska tydligen vara väldigt fin. Claes och Marie bodde i den förra året och den är lite lyxig med jättestora fönster och egen bastu - nice!

Pontus har varit i Umeå sedan förra måndagen så jag har bott hos mamma och pappa sedan dess. Jag är hemma just nu för att kolla posten (väntar på sjukintyg som jobbet ska ha) och så ska jag gå och lämna salmonellaprov på vårdcentralen. Hoppas det är negativt! Även om det är det så blir jag ju hemma två veckor till ändå, men om det är positivt blir det fyra veckor till. Jaja, nog om det. Ikväll ska jag och pappa åka och köpa en matta till mitt och Pontus vardagsrum. En lite halvlurvig sak har jag tänk mig, kanske gråmelerad. Var helt inne på vitt eller väldigt ljust förut men grått är nog bättre om man ser till smuts och så. Den ska vara under vardagsrumsbordet, men måttet vi ska ha är 2x2,5 m så den kommer ju att bilda en liten ö kring bordet och soffan. Tror det blir ombonat och mysigt!


Middag på Stekhuset för Pontus farfar, som fyllde 85 år nyligen.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin måndag :)

Postat av: jeanette

Superfint du gjort i vardagsrummet, riktigt fräscht!

En kompis till mig hade samma sak, typ "håll" i sidorna när hon promenerade under sin graviditet, men det var helt normalt och inget farligt.

Ha en fortsatt bra vecka, håller tummarna att provet är negativt!

2008-04-07 @ 10:52:10
Postat av: Sophia

Halloj!
Jag har oxå ont i mina ljumskar titt som tätt, speciellt under och efter träning. Men den smärta jag känner är tyvärr inte lika avtagande som din, så det kanske inte är samma. Men men, min barnmorska sa i alla fall att det förmodligen handlar om bäckenbottenuppluckring eller sk foglossning. Kroppens sätt att förebereda sig inför förlossningen, så det är absolut inget farligt. Bara jäkligt bökigt. I vissa fall försvinner det nån gång efter vecka 23. Så jag håller tummarna.

Hoppas att allt går bra annars! Ha de gott!

2008-04-07 @ 15:40:33
URL: http://sophiaolsson.blogg.se
Postat av: Maria

Hej! Vad fint du gjort, jättesnygga gardiner med matchande kuddar! roligt att pyssla hemma, men förstår att det är långtråkigt... hoppas hoppas att testet är negativt!
Jag tror att det är lite foglossning du känner, eller just att det drar och hugger i ljumskarna i ligamenten (kände iaf jag jätteväl när jag ansträngde mig i gravidtillstånd) som tänjs ut när livmodern växer.

2008-04-07 @ 17:36:03
URL: http://lindstrombarn.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag tror att det är ligamenten du känner, så kände jag med första barnet, helt ofarligt

2008-04-07 @ 21:18:55
Postat av: Mary

ville bara säga grattis tjejen till the bejby!
:D

2008-04-11 @ 23:50:46
URL: http://marydays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback