Gråååväder

Aprilväder, jajamän! Igår  var det ju kanonfint, som ni såg, men idag är det verkligen pissväder. Blötsnö som öser ner, kring nollan och bara grått, grått, grått. Hoppas verkligen det vänder till helgen, det verkar ju så än så länge iaf.

Idag har jag varit på Kyrkis, trevligt som vanligt. Bella satt på madrassen med de andra barnen (ja, de som inte kan krypa då) nästan hela tiden medan jag fikade både smörgås och tårta som det bjöds på idag. Sen fick hon lunch och hon smällde i sig en hel stor burk + dessert utan att tveka. Så kul att hon har fått tillbaka apriten igen. Hon äter verkligen mycket och med glädje. Igår åt hon till och med potatis- och majspuré och senare även potatis utblandat i burkmat!  Hon har ju avskytt potatis förut men nu ska vi försöjka smyga in det sakta men säkert. Så praktiskt ju om hon gillar det, då det är bra att dryga ut med och man har det ofta hemma.

Igår kväll lekte jag och Pontus fjällturister. Vi åkte ju längd på dagen och sen på kvällen då Bella lagt sig så spelade vi kort och drack folköl! =) Hoppas det blir kortspel även nu i påsk då familjen är här, och inte bara Guitar Hero och Singstar...Tycker det är så där skoj faktiskt. Fram för mer stillsamoch traditionell underhållning, haha!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej på er!



hoppas ni får en härlig helg nu när hela gänget kommer :) Glad påsk önskar vi i Matfors//Susanne & Victor och alla hundar

2009-04-08 @ 13:49:49
Postat av: sara

ja hoppas ni får en trevlig helg...utan mig :( jag röstar på singstar/guitar hero :) kanske för jag hatar att spela kort....kram

2009-04-08 @ 15:10:18
Postat av: j

ja! kultursnobb and proud of it! höhö!

2009-04-08 @ 19:19:18
Postat av: johanna

ja! kultursnobb and proud of it! höhö!

Postat av: mille

Känns inte alls igen, även om solen inte var framme helt under hela dagen. Fikat ute idag med! =)



Hoppas ni får en riktigt trevlig påsk! =)

2009-04-08 @ 20:35:29
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback