Jag har hittat bröllopsklänningen!

Och nej, inte till vårt bröllop, för det finns det ännu inga faktiska planer, utan för min brors bröllop nu i sommar! Då Sverige är som vackrast ska min äldsta bror Marcus äkta sin (vår!) kära Maria i Böloms kapell ute på landet bland ängar och hagar. Kapellet är litet och helt i trä och hur fint och romantiskt som helst. Extra roligt är också att de har döpt båda sina döttrar där, fast då på vintern. Festen ska de ha i den gamla skolbyggnaden som finns på samma gård som kapellet och som nu är hembygsgård. Även den är hur fin som helst och genuint och välgjort renoverad i gammal stil.

Jag längtar verkligen till bröllopet och jag är helt säker på att vigseln och festen kommer bli hur fina som helst. Marcus och Maria är nämligen lite av proffs då det gäller "bjudningar" och fest så jag tror vi kommer få hur roligt som helst!



Fin va? Jag ville inte ha en klänning som är alltför mycket av en "finklänning" och som jag bara skulle använda en gång så den här är perfekt! Kommer använda den mycket i sommar och även i höst då den var superfin med svarta tajts med! Skorna är favoriter sedan några sommar. Jag kan inte gå i klackar (men skulle vilja!) framför allt pga extremt skavsårskänsliga fötter men dessa är fina och festliga ändå tack vare stenarna. Färgen gjorde sig bra till klänningen med, tycker jag. Vad tycker ni? Klänningen är från byns enda renodlade modeaffär, Hillside.

Kommentarer
Postat av: Maria

Å vad fint du skriver! Roligt med höga förväntningar, de ska vi se till att infria:) Vi längtar också jättemycket, förstås!

Klänningen var hur fin som helst!

2009-04-06 @ 20:53:18
Postat av: mille

Jättefin! =) Jag tänkte i samma banor till min kusins bröllop förra sommaren; att den ska gå att använda även vid fler tillfällen. Den blir perfekt!

Postat av: Sophia

den ser massa fin ut :)

2009-04-07 @ 07:49:18
URL: http://sophiaolsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åå va fin klänning, jag som trodde ni skulle ringmärkas=) Påsken är planerad i Åre, håller tummarna på sol bara, det ser rätt lovande ut! Har börja me telisar så nu ska det upp å nötas=) Hoppas ni får en fin påsk i Funäs!

2009-04-07 @ 22:53:19
Postat av: Chanida

Ovan var från mig=)

2009-04-07 @ 22:55:06
URL: http://whenwherewhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback