Vårkänslor på balkongen

 
Med tungan rätt i mun..
 
...och coolaste brillorna som Pontus köpte idag!


Idag då jag kom hem sken solen fortfarande (gör än) så efter vi vinkat hejdå till pappa Pontus som ska jobba kväll så gick vi ut på balkongen och myste en rätt lång stund. Eller, jo om man har en 1,5-åring som sällskap så är faktiskt 30 minuter länge!

Bella fick leka med vatten vilket är hennes absoluta favorit men som blir lite omständigt inne då hon liksom inte nöjer sig med en kopp och sen är det bra. Nä, det ska hällas, skvättas och ösas! Ska bli så skönt med sommar, då kan hon ju leka bäst hon vill utomhus. På vår alldeles egna lilla gräsmatta t.ex!

Pontus jobbar alltså kväll vilket betyder att han var hemma idag med Bella medan jag jobbade. Men jag fick träffa dom två gånger ändå! De var nämligen i LillRamis och lekte (fast mest sov de ute båda två i det fina vädret, haha) så de åt både lunch och mellis på Rudolf. Då de åt mellis så hade jag (sen) lunch så vi kunde sitta ute tillsammans en liten stund, mysigt! Lunchen föregicks av en rejäl lunchrusch men som gick jättebra och som var sjukt underhållande på något vis. Flummigt men smidigt kan man väl säga!

Nu tror jag att Bella sover. Idag gick läggningen inte alls lika smidigt som den gjort senaste veckorna?! Hon stod upp och ropade och kastade nappen så jag gick faktiskt in till henne tre gånger varav sista var jag där säkert 10 minuter. Gick innan hon somnade dock, viktigt att hon fortsätter tro på sin förmåga att somna själv, och jag tror hon kommit till ro nu. Kanske berodde det på att det är så himla ljust? Vi har bara persienner och det är verkligen superljust nu då solen är uppe ända fram till 20 nästan och dessutom lyser rakt in i hennes rum. Vet att vi har en rullgardin men tror inte den passar, måste kollas!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt det ska bli att hälsa på er i helgen, vädret ser ut att bli toppen också, underbart!! Vi hör av oss när vi kommer iväg på fredag, men det blir inte före 16 så vi dyker upp på kvällskvisten nån gång hos er.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback