JKPG

Nu är jag och Baby i Jönköping. Vi ska vara här den här veckan för Pontus ska gå lite i skolan och så ska vi försöka städa ut lite ut lägenheten så det inte blir allt för mycket då mamma o pappa följer med oss ner sen i januari. Ska väl försöka packa ur hela förrådet är planen. Det är så sjukt mycket grejer där så jag har bestämt att Pontus får vara arbetsledare så gör jag som han säger helt enkel, smidigt. Dock måste jag säkert lägga mig i då det kommer till frågan vad vi ska slänga och inte. Pontus vill spara allt och jag vill slänga allt, typ. Men om vi besämmer tillsammans brukar det bli bra!

Det var så obeskrivligt skönt att vara bara vi två i vår egen lägenhet igår. Att bara vara liksom. Missförstå mig inte, jag är oerhört tacksam att jag får bo med mamma o pappa men gud vad vi längtar tills den dagen vi har en egen lägenhet i Sundsvall. Den här i JKPG har vi tills 21 januari då vi flyttar ut och stänger dörren för sista gången. Men jag kommer ju bara vara här den här veckan och den helgen vi flyttar....Känns lite skumt. Hat trivts så himla bra med just lägenheten så jag kommer nog att sakna den, iaf tills vi får en ny! =)

Idag har jag skickat in två nya jobbansökningar och kollat mail och så. Pontus slutar 12.00 så då får vi väl se vad vi gör. Förutom packning ska vi försöka hinna med att shoppa lite julklappar här med....Men vi har ju bil och A6 (tänk Birsta) har ju öppet till 20.00 så det hinns nog med de här dagarna. Vi fick låna pappas "lilla" bil hit. Det är ju som en liten skåpbil så det går in mycket mer i den än Volvon så vi bytlånades lite. Tack pappa! Det gick bra att köra hit igår men det tog 9 timmar, men då stannade vi tre gånger och körde väldigt lungt eftersom det var halt på sina ställen. Då vi precis passerat STHLM hörde vi  på radion om massa trafikolyckor som inträffat kring Uppsala, läskigt. Vi såg en bil som åkt av motorvägen med, alldeles knölig var den. Fy! Pontus körde mest, jag blir så jäkla trött i skallen av att köra länge i mörker. Då vi åker hem ska jag köra första biten medan det är ljust, blir nog bra.

Ikväll ska Pontus laga fylld kyckling med färsk timjan och bacon bland annat. Haha, säg något som denna man inte kan? =)

Jag ska ta med mig laddaren till digitalkameran hem, så kring jul blir det bilder här igen!

Kläder: Stuprör, svart kortärmad blus, sneakers, skinnjacka
Humör: Skönt att vara i VÅR lägenhet
TV: CSI NY, om det inte är uppehåll?


Kommentarer
Postat av: sara

förstår att det var skönt att vara tillsammans själ igen!men snart har du jobb...å med jobb kommer lön...å med pengar kan man hyra en lägenhet!

Postat av: elinis

Hej! Nej det är ju som du säger, vi är ju faktiskt bara 23, livet ska inte vara så utstakat ännu! Men Sweet Williams verkar ju toppen, kollade in deras sida och de verkar vara sköningar! Visst är det ett gäng från spin på katrinelund som startade det?
Håret blev inte alls bra av olivoljekuren.. testa inte! :) Nu vet jag det iallafall! Jag förstår att det måste vara skönt att bara vara ni två ett tag igen! Jag bearbetar F ang flyttning nästan varje dag, det verkar funka!! :D
Jag har bestämt mig för att skippa utgång på juldagen också, känns lite elakt att lämna Texas vind för våg, han är ju bara en bebis! F ska ju ha sitt X-mas games som hans gäng har varje år, det brukar bli en blöt tillställning så jag får vara den ansvarsfulla föräldern! Vi måste absolut träffas nåt i S-vall, vi hörs av nåt! kram och lycka till med städningen. Och kör försiktigt hem!

2006-12-18 @ 13:57:32
URL: http://elinis.blogg.se
Postat av: Alex

Tjenare Lina! Nu har smygit nog länge utan att skriva nåt. ;) Hur är läget? Blir det utgång i Sundsvall på juldagen? Det blir det för mig iaf. Klas och jag kör ner på fredag, men dessvärre måste han dj:a på juldagen så det blir inget party i Sundsvall för hans del, iaf inte den dagen. ;) Brukar ju vara mysigt att gå ut dagarna innan jul och bara ta någon öl och titta p åallt folk. Förra året var vi på Svenssons natten innan julafton. Träffade bl.a. Wangi då. :)Ja,ja hoppas vi springer på varandra nåt!

2006-12-18 @ 14:01:50
URL: http://tjugosomething.blogspot.com/
Postat av: Annie

Men hej tokfia!
Fått jobb? Sagt upp dej? Svenska kyrkan? Jag vill ha en bättre uppdatering, por favor! Har du ens pluggat klart? När hände det? Kram kram! Ses vi hemma i jul?

2006-12-18 @ 16:44:25
URL: http://annieds.blogg.se
Postat av: Eva K

"Lyllo" som åtminstone har intervjuer att gå på... Själv börjar jag misströsta (igen) efter att ha sökt bortåt 80 jobb och enda intervjun jag har gjort var den fejkade på Arbetsförmedlingen (där jag gjorde "ett mycket gott intryck och absolut skulle fått jobbet om det hade varit på riktigt"...)Nu är det a-kassa som gäller igen och efter helgerna skall jag pröva en ny strategi med mitt företag i stället. Det får väl bli en vår med "hackat och malet" på jobbfronten. Lika bra att ställa in sig på det.

Du måste blogga direkt när du vet hur det gick! (Onödig uppmaning:))Jag håller tummarna!

2006-12-19 @ 11:48:20
URL: http://evaihjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback