Latte och sånt

Japp, det är vad jag pysslat med de senaste dagarna. Kaféet öppnar ju snart så nu håller vi på att lära oss hur kaffe, oj förlåt, hur espressomaskinen fungerar. Det är inte så lätt som man kan tro! =) Först ska kvarnen vara rätt inställd så det kommer rätt antal gram bönor, sen måste man tampa (trycka ihop) de malda bönorna med exakt rätt tryck/styrka. Om man lyckats ska det ta cirka 25 sekunder för kaffet att rinna ut. och espresson ska då ha en perfekt "kräma" som han som utbildade oss sa. Och innan man ens får börja måste man se till att koppet stått PÅ maskinen så den har rätt temperatur. Sen finna det massa regler hur man ska skumma mjölken med...Haha, herregud! Men ja, det är ju viktigta saker det här så det är bara att lära sig! Kul har det varit iaf och jag kan numera göra espresso, latte och cappucino. Tror inte kaféet ska ha några kaffedrinkar så jag kommer nog rätt långt med de här kunskaperna. Nästa vecka ska jag lära mig kassan. Jag har aldrig nånsin stått i en kassa men det ska nog gå bra! På lördag är det invigning men då invigs ju hela huset så kaféet säljer inte nåt utan vi delar ut gratis bakelser och smörgåstårta. Kom till Kyrkans Hus då! =)

Nu är 1 av 3 intervjuer avklarade. Var hos Kontorsfixarna i onsdags och det gick superbt! Jag gillade verkligen henne och hon sa att hon fått en väldigt gott intryck av mig. Jag tror att om de hittar ett uppdrag som kan passa mig så anställer de mig. Haha, självförtroendet har jag kvar trots att jag är bostadslös och nästan arbetslös!


Imorgon åker vi till Hassela för att fira nyår med Marcus, Maria, Tuva, Nora, Bia, Sara o Isa. Ska bli helmysigt! Är ju ingen snö men vi ska bada och umgås och äta såklart! Jag och Baby ska åka och handla nu innan det är dags för middag hos mamma och papppa, eller hos mig eller vad man ska säga. Åh, vill verkligen ha jobb och bostad. Nu.

Gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Även fast jag inte dricker kaffe blev jag nästan sugen på en nu, fast bara nästan ;-). Håller mig till kaffedrinkar jag!

Gott Nytt År!! KRAM

Postat av: Maria

Härligt att kunna göra så gott kaffe, ska definitivt komma och fika hos dej nån dag=) Håller med om att det ska bli mysigt att åka till Hassela (eller fjällen som Marcus envisas med att säga till Tuva, vet inte vad han försöker inbilla henne men det låter tydligen bättre och roligare i barnaöron!)
Ja visst är vår egen pippi söt, och jajjamensan, Affe har också en pippiutstyrsel. Enligt Anna och Mattias gillar han den så mycket att han måste ha på sig den när han sover till och med, haha! Håret är ganska flurigt vid det här laget (som synes på bilderna).
Roligt att intervjun kändes bra, bara hålla tummarna att rätt uppdrag kommer in nu då!
Oj vad jag skriver, vi ses ju hemma hos "dej" om nån halvtimma bara. Då ska jag berätta att jag köpt kort på Friskis och vad det kostade=)

2006-12-29 @ 16:42:03
URL: http://lindstrombarn.blogg.se
Postat av: Linda

Kontorsfixarna är grejjt, riktigt mysiga o trevliga människor allihop som verkligen gör sitt bästa för att passa in jobb till rätt person! Lycka till!

2006-12-29 @ 19:50:30
URL: http://www.lindizzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback