En katt bland hermelinerna...

...har jag känt mig som idag. Tänkte att det är ju väldigt synd att min svarta, fina skjortklänning från Stockh lm/MQ bara ska användas till "fint" så efter lite beslutsångest imorse så bestämde jag mig för att ha på mig den idag, en vanlig regning tisdag. Till hade jag leggings (ja, i JKPG är det fortfarande 12-14 grader), svart skinnjacka och svarta sneakers. Trots den sportiga kombinationen så kändes det väldigt uppklätt bland alla andra studenter, ok bortsett från handelstudenterna då... Men i jämförelse med oss andra som inte kombinerar Helly Hansendunjackor med pumps, så är ju jeans det allra vanligaste plagget på skolan. Men frågan är om jag kände mig som en katt bland hermelinerna eller som en hermelin bland katterna? Katter är ju jättefina djur men efter att ha läst på om hermeliner på ne.se så har jag förstått att hermelin minsann är ett tjusigt djur som kungligheterna förr gjorde pälsar av och inte nåt skadedjur a la brunråtta. Haha, ja så då kände jag mig kanske snarare som en hermelin bland katterna då! Kul var det iaf!

Har pluggat hela dagen i biblioteket idag. Eller, hela dagen sett från en students perspektiv. Det vill säga från 9.30-16.00. Skulle kliva upp klockan 7.00 idag och hade ställt klockan på det, men en havtimme senare vaknade jag av att jag drömde att jag stod och kokade ägg, vilket jag ju insåg att jag inte gjorde efter ett tag. Haha, Pontus stängde förmodligen av klockan istället för att snooza. Då tidsplanen ändå var sprucken så tog vi det piano hela morgonen, skönt. Fast jag stressar aldrig på morgonen, kliver alltid upp i god tid så jag hinner äta frukost (30 min), duscha och fixa håret (30 min), klä på mig och gå (30 min). Ja, han hade rätt Hugh Grant i "About a boy" då han delade in hela sitt liv i halvtimmessnuttar!

Pontus brukar ibland säga att han lever ihop med psykot från 90-talsrullen "Sova med fienden", här några exempel på vad han grundar detta på:

- Jag skruvar alltid burkar och flaskor så etiketterna kommer utåt i skåp och hyllor (även de med dörrar)
- Jag puffar alltid dynorna och kuddarna i soffan då jag ska gå ut eller gå och lägga mig
- Jag har aldrig ljusa jeans på vintern, undantag kan göras om det är soligt ute och snön inte kommit än

Jag är väl inget psyko!? =)

Kläder: Se ovan
Humör: Bra, less på regnet
TV: Desperate såklart! Men Tom kan väl inte ha en affär?!

Kommentarer
Postat av: joss

jag längtar tills desperates nya säsong startar här också!!

fint det lät, är klänningsälskare o har mer eller mindre alltid leggings men nu med stövlar! Skjortklänning har jag ej hittat i år, kanke man ska se på mq.se, finns inte här vad jag vet!

Ha en fin dag!

Postat av: Pontus

Hello Darling! Tänkte att jag skulle förära din blogg med ett litet inlägg. Vet du vad jag önskar mig i 35-årspresent? En sammanställd bok av dina samlade favorit-blogg-inlägg; jag skrattar läppen av mig nästan varje gång jag är in och läser här!

Det blir inte fisksoppa ikväll faktiskt. Som den näringsminister (läs matdiktator) jag faktiskt är så har jag beslutat att ändra politisk inriktning i denna fråga, så du får se vad det kommer att bli. Jag tror faktiskt att det kommer att involvera någon form av sås!

Puss och kram!

2006-10-24 @ 17:00:34
Postat av: Lina

Hm, vad ska vi äta då? Jaja, du är ju världens bästa kock så det blir nog bra! =)

2006-10-24 @ 17:04:44
Postat av: joss

jag har skrivit i din blogg tidigare att jag vet vem du är :) kanske va ett gammalt inlägg men iaf =) KRAM!!

2006-10-24 @ 20:11:08
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: elin

hej! jag skrattade när jag läste din psykolista! Jag gör samma saker, jag vill även ha siffror i jämna antal som tex. volymen på tv, i bilen mm. (28,30 osv.) mitt favvonummer är 32 för det går att dela med hälften tills det slutar med noll vilket är det ultimata! Nu är det jag som låter som en psykopat haha!
I övrigt känner jag mig ganska normal så jag tror att det är lugnt för både dig och mig!

2006-10-24 @ 22:14:35
URL: http://elinis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback