Lite fredag, (lördag) + söndag


I fredags åt jag och Bejbi taco hemma. Mysigt med vin och levande ljus. Efter det tog vi bussen till stan och Drakbåtfestivalen. Hm, vad ska man säga? Vi spederade cirka två timmar på 1:a parkett (ett bord i öltältet längst mot gågatan) och kunde bevittna både tårar, skratt och mammor med barnvagnar som stod i två timmar utan att sitta en enda gång (!?). Vi hade också en gissningslek; "kommer de från Fränsta eller Bergsjö?". Haha, elaka jag, men vilka andra går ner på stan i mysbyxor och boots, liksom?

På lördag drog Pontus till stan tidigt för att ro med Posten (sommarjobb) och jag och mamma och pappa åkte ner lite senare för att heja. Vi käkade lunch allihopa med Pontus föräldrar innan Pontus rodde. Tyvärr blev det ingen kavlfinal trots en mycket god insats: plats 27 tror jag av 80. Efter stan följde jag och Pontus med mamma och pappa hem. Pappa gjorde varma mackor och vi satt ute och myste till 00.00.


På söndag blev det som sagt en spontan joggingtur med bror Marcus. Efter det åt vi en fantastisk brunch här hemma, jag och Pontus. Scrambled eggs, melon, thé, juice, bröd, massa pålägg, fil.....Så kul! Vi bestämde också att man vara tvungen att klä sig fint, inget nattlinne eller så alltså. Nej, de kläder man skulle ha resten av dagen skulle på innan man satte sig till bords, hihi!

På kvällen åkte vi till Pontus föräldrar och åt en supergod middag; grillad lax med hemgjord potatissallad med bland annat supergoda "sugar snaps", typ sockerärtor men tjockare och sötare. En finfin helg!

Nu är det måndag och jag har precis sprungit runt Sidsjön, igen =) Jag har aldrig sprungit så fort tror jag. Efter ett litet missförstånd (ok, mitt fel) så spang Marcus före mig så jag sprang själv. Det blev mörkt och jättedimmigt så det kändes som om jag sprang med presumtivt överfall. Det är iofs inget att skämta om för bara några år sedan blev flera tjejer anfallna samma kväll av samma kille. Nej, inte springa själv mera! Hur som helst, fort gick det och jag är så nöjd! Jag har dessutom gått ner två kilo sen den här lilla pakten började för typ tre veckor sedan. Det är mest av alla, även om det inte är så mycket =)

Nu ska jag se Scrubs lite mer aktivt, ciao!

Kommentarer
Postat av: Jannice

Va duktig du är! Jag skulle också behöva en liten motionspakt efter sommaren`;)

Postat av: Elleonora

Ja ni är roliga ni. Alltid trevligt med lite söndagsmys... men behöver ju den där lyxen vettu. =)
Nej nu Lina... nu ska vi jobba.
Har inte riktigt tid med dete här...
Dansa disco!

2007-08-14 @ 11:39:21
URL: http://elleonora.blogg.se
Postat av: Jeanette

Garattis till viktnedgången, bra kämpat :)
Ni måste bara vara det sötaste och roligaste paret jag vet, hihi...

2007-08-14 @ 18:29:19
URL: http://vardagsdagar.blogg.se/
Postat av: josephine

va duktig du är!! Du blir ju superfit om du fortsätter såhär! ;) Fina bilder!

2007-08-16 @ 11:53:51
URL: http://www.joxzephine.blogg.se
Postat av: Maria

haha! ja ska det bli nåt gjort få man ta tag i det själv! =)ja vi ses i morgonkväll!

2007-08-17 @ 08:36:41
URL: http://lindstrombarn.blogg.se
Postat av: Josefin

Hej hopp! Hittade din blogg bara sådär, roligt! Blir lättare att hålla koll på vad gamla skolkamrater pysslar med då :) Pluggar du eller är du klar? Hoppas allt e bra! // Jossan (från gymnasiet)

2007-08-18 @ 00:40:25
URL: http://www.spegelfjollan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback