Jag lever!

...Men det är knappt! Jag har jobbat som en tok de senaste dagarna. Tisdag-fredag jobbade jag 8-21:30 varje dag och övriga dagar de här två veckorna har varit "vanliga jobbtider". Hua, som fd student är man ju inte alls van det här! =)Men det går jättebra på jobbet med allt och folk verkar gilla fiket så jag ber till Gud (hm, ja vore ju kanske passande med tanke på arbetsgivaren) att jag får fortsätta efter den 31 januari. Det är allt jag vill nu: att få fortsätta jobbet så att vi kan skaffa en lägenhet och flytta våra prylar dit så jag får känna att jag har ett eget liv och våra egna prylar. Det har ju iaf ordnat sig för Pontus med boende i Umeå. Den 22 januari flyttar han till ett 14 kvadrat stort rum i källaren hos en penisonerad rektor. Haha, inte så hävt men det är superbra hyra (1500kr) och cykelavstånd till stan och universitetet. Dessutom har Pontus utsett hans mamma till inredare och hon beslutade snabbt att det skulle vara en 50-talskänsla i rummet så hon är i full färd att sy gardiner och kuddar i nåt slags grönblommigt tyg. Hon har en väldigt bra smak så det blir säkert superfint! Vi har sett rummet på bild och det ser fräscht ut med helvita väggar och så där så 1,5 år kan han säkert stå ut. Dock skulle det ju kännas lättare om vi hade en lägenhet här med, en lite mer "rejäl" sådan. Jag och Baby har inte sett varandra på en vecka nu. Han är i JKPG och inte förrän på fredag åker jag ner med mamma och pappa för att flytta ur lägenheten där. Sen åker Pontus som sagt till Umeå direkt på måndagen och då ses vi inte förrän två veckor igen...Och sen ska han till London med facket och då blir det två veckor emellan igen. Suck. Jaja, vi vet vad vi ger oss in på men man får säga att det suger ändå! En fast forward-knapp skulle sitta fint nu, spola minst 1,5 år framåt... Jag var ju på intervju hos Sweet Williams (reklambyrå) i tisdags. Kändes bra så vi får se. De hade tagit in elva st till intervju och max tre av dessa ska få komma tillbaka på en andra intervju. Åh, jag vill ha ett jobb! Helst det men vilket som helst som kan betala en hyra! Mycket tjat om egen lägenhet nu men det är inte så kul att ha flyttat hemifrån en gång och sedan flytta hem igen... Kläder: Myspys (långpromenad och softing i soffan) Humör: Söndagsseg, and I'm worth it! =) TV: One Tree Hill (säsongspremiär!) + Hades(miniserie 4:an)

Kommentarer
Postat av: elinis

tack för de snälla orden om håret!:) Vad roligt att läsa att du gillar jobbet, håller tummarna att du får fortsätta (om det inte skulle dyka upp något annat typ sweet williams!) Jobbigt det lät när du skrev upp er närmaste tid, och även framtid. Men du ska se att det kommer gå på ett kick! Jag kan inte fatta att vi bott i lkpg i 2½år?!?! Jag tycker jag nyss tog studenten, bodde hemma och var 19 år! Jag lovar att när ni väl är där, sommaren 08, så kommer du ta tillbaka det du sa om att fast forwarda! :)
Ha så trevligt i jkpg, hoppas utflytten går smidigt!
Kramar Elin,
ps håll dig undan från vinterkräkisar, jag har hört att det kryllar av dem i norrland!ds

2007-01-15 @ 00:55:49
Postat av: Stina

Näe inte kunde man ana livet utanför skolans väggar skulle ge en så mkt ångest. Men som jag alltid brukar säga, det ordnar sig. Det gör det alltid. Ha det bra nu med Gud och allting! =)

2007-01-15 @ 10:54:14
Postat av: Maria

Grattis! Hörde av Marcus att du fick förlängt, gud så roligt för dej. Nu är det lägenhetsjakt igen va?! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback