Grå måndag

Det är grått, grått, grått ute. Har regnat lite från och till vilket gör det svårt att avgöra om jag ska cykla eller ta bilen till stan. Vi försöker använda bilen så lite som möjligt för ekonomins och miljöns skull men ibland är det ju såå beskvämt med bil! Speciellt då jag kan parkera gratis på jobbet i stan... Om det regnar precis då jag ska till stan så blir det bil, annars cykel. Deal! =)

Jag ska på stan med Pontus och hans mamma. Kanske lite fika och stros på stan. Ska iaf lämna tillbaka en topp jag köpte i all hast på MQ i fredags. Typiskt party-panik, haha. Men man kanske kan hitta något annat fint för den slanten. På vår förfest i fredags hade Jessica en supersöt jeansklänning på sig, i snickarmodell. Den var köpt på HM i Oslo och hon säger att de har mycket bättre utbud än här. Men det är väl inte så konstigt med tanke på att Oslo ju är huvudstad....kan väl jämföras med HM i STHLM kan tänkas. Men nåt fint kan man kanske hitta. Idag har jag på mig svarta jeans - mitt i sommaren!! Men det är ju helt höstigt ute så då är det ok, hihi.


Jag vill gå på bröllop. Föreslog till Marcus o Maria  att de skulle slå till nästa år, 080808. Augusti är ju en bra månad och det är en fredag samt ett perfekt datum. Maria verkade väl inte helt anti men Marcus sa inget alls, haha. Jag däremot har ingen direkt längtan till att gifta mig. Vi är ju iofs förlovade så nån dag ska vi ju gifta oss och jag vet hur jag vill att det ska vara också men det blir nog inte förrän fem år kanske eller nåt. Bebis först!! =)

Nä, nu ska jag cykla till stan!


Kommentarer
Postat av: elin

jag vet! det är ganska knäppt, F halvkänner hennes kille och jag känner igen henne från hedbergska, vi var ju där på nyårsafton så vi har sett lägenheten. (maria storbacka o karro sellnäs som jag gick med i 1an var åxå där, typ de enda jag kände!)Men jag kollade ju inte in den som "potentiellt boende" så jag minns inte så mkt förutom att det var balkong, stor kyl o frys och stort kök o badrum. Det uppfyller våra kriterier! Jag gillar läget åxå, trots att jag är en hagabrud! Vad tycker du om lägenheten förresten? Det var ju trots allt över ½år sedan vi såg den. Dean Koontz böcker slukade jag när jag gick i 7an/8an!

Postat av: Maria

haha 080808 blir det nog inte, 08 är vigt till Thailand och efter det är det skralt i kassan...jag vill också gå på bröllop, det är så trevligt ju, vet inte vilka vi ska hoppas på?!
håller med om att regnet är supertrist, riktigt höstrusk på semestern, nej skärpning tack!

2007-07-09 @ 21:53:06
URL: http://lindstrombarn.blogg.se
Postat av: Jeanette

hihi det är så roligt att läsa din blogg, du är rak och ärlig och skriver precis som du tänker och känner :)
Att gifta sig 080808 passar väl annars en sthlm:are :-)? Vill också gifta mig men är ju inte ens förlovad än, och precis som du så vill jag nog ha barn före gifermål :-) Ja vem vet hur allt blir! Nu hoppas vi att det slutar regna så vi kan cykla till våra jobb eller hur? :-) Kram!

2007-07-09 @ 22:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback