Jag har blivit bönhörd!

Solen har smekt min törstande kropp lördag, söndag, måndag! Jag är så glad och tacksam, haha. Lördag-söndag var vi i Marias stuga och myste. Åtta vuxna och fem barn solade, badade (sjö och het balja), åt massa god mat och bara myste. Men visst var det lite stojigt emellanåt med alla barnen, speciellt då de två äldsta,Tuva och Alfred 3 år båda två, var osams om precis allt under några timmar. Men överlag skötte sig både barn och vuxna fint och det var väldigt trevligt att få komma iväg =) Igår grillade vi hos Pontus föräldar med hans syrra och kille. En toppenhelg!

Idag har jag, mamma och pappa cyklat till Fläsian där vi var i typ två timmar, haha. Det blåse så kallt så vi cyklade hem till mig och la oss på gräsmattan, kanon! Annars är Fläsian ett jättefint havsbad ju, så nära stan och allt. Jag och Pontus var där i fredags en sväng, vi hade med oss kaffe och bara satt och pratade. Jättemysigt även om det då vara "mellanväder", haha.

På onsdag ska jag, mamma och pappa ta med oss farmor ut till Mellanfjärden och äta lunch. Jag har aldrig varit där så det ska bli jättekul. Sen på fredag ska jag och Pontus följa med mamma och pappa på M/S Medvind som går runt Alnö medan man äer och dricker gott, ska bli jättekul! Sen på lördag är det faktiskt dags att träffa folk som är i vår egen ålder och som vi inte är släkt med, haha! Då har Adrian fest i sina föäldrars hus i Haga och han förväntar sig kring 30-40 pers så det bli nog skitskoj!

Snart är det dags för mat här hos oss. Vår paradrätt börjar sprida sin härliga doft här och jag är superhungrig! Det är kyckling i ugn med massa potatis, palsternacka, lök, vitlök, paprika, sambal olek, olja, salt och timjan. Fantastiskt gott och nyttigt!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback