Svenssonsemester

Japp, vi packade bilarna och for till Furuvik! Jag, Pontus, Marcus, Maria, Tuva, Nora, Bia, Sara och Isa. Haha, barnfamiljerna och vi alltså =) Tuva var givetvis den som uppskattade trippen allra mest, då hon fick syn på "masken" (lilla berg-och-dalbanan) så höll hennes röst på att spricka, haha. Vi åkte karusell, tittade på djuren, spelade spel i en spelhall som inte renoverats eller fått nya spel sedan 1989, åt lunch....Vi gav inte upp förrän det började regna. Då åkte jag och Pontus och handlade mat som sedan tillagades i den minimalt utrustade stugan. Vi gjorde sallad i diskbaljan och grillade kött, haha. Enkelt men supergott! Middagen fick ett läskigt inslag då Pontus ramlade i trappan till stugan, med händerna fulla med kött! Han föll och slog i alla trappsteg och köttskivorna for överallt. Det var bara att snabbt samla upp dem och slänga dom på grillen. Pontus överlevde tack vare whisky då och Ipren dagen efter. Haha, kaos!

Vid middagen trängdes vi sju personer i en stuga gjord för fyra. Vi var tvugna, vi vill ju äta ihop men det regnade ute. Trångt men mysigt!


Kommentarer
Postat av: Elleonora

Men va mysigt ni verkar ha haft det =) Kul1
Själv så sitter jag nu och väntar på att dom ska ringa fran bilservice... Ska ju till Hede i dag.
Men det känns ju iaf hur skööönt som helst med semester... eller hur?
Ska uppdatera min blogg vilket år som helst.
Men sköt om er... Kram elle.

Postat av: karolina

vad fint det ar i sommarsverige! hoppas ni njuter! har i barca ar det kanon. vicky o martin var har, sa vi har harjat lite, bilder kommer snart pa bloggen, men imorn kommer marielle sa da blir det lugnt. hon ska nog ta hand om mej. vatten ar viktigt! mm mm. gatufest nu eller?

2007-07-02 @ 19:26:27
URL: http://quieronadar.blogg.se
Postat av: Anonym

furuvik, det är ju mina trakter =)

2007-07-07 @ 18:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback