Bebisprao!

Så var det gjort: jag har för första gången varit barnvakt! Isa fick uppdraget som försökskanin. Efter att mamma Sara åkt gick jag och Isa en promenad vilket både hon och jag uppskattade, så fint väder ju! Sen lekte vi inne en stund, "tittut" var den absolut populäraste leken för kvällen. Sen gjorde jag enligt föreskifterna jag fått: på med pyjamas, fixa välling, ge välling i sängen...Isa åt själv och då hon var klar gav hon mig flaskan. Fantastiskt, allt gick precis som Sara sagt! Jaha, då var det bara att klappa på kinden, säga god natt och gå ut då? NEJ! Haha, Isa protesterade med gråt och jag blev faktiskt lite "nervös". Vad gör hon, världens gladaste och nöjdaste bebis som jag hört gråta typ två gånger?! Jag testade att lägga ner henne igen och sjunga vaggvisor (egen påhittad version av Vissan Lull, måste ha glömt en del....) men det funkade inte. Då tog jag upp henne och gick runt en stund, (bland annat till badrummet där Isa testade att borsta mina tänder) innan jag satte mig i soffan och gav henne resten av vällingen som hon lämnat. Detta funkade bra, hon slutade gråta även om det mesta av vällingen hamnade i soffan. Jag la henne i sängen igen och denna gång protesterades det inte men hon somnade inte heller. Hon satt/låg/snurrade men hon verkade rätt nöjd så jag lät henne vara. Efter en kort stund kom pappa Bia hem och då Isa fick syn på honom låtsasgrät hon lite och fick komma upp. Bia hade en teori om att hon kanske inte somnade för att jag hade en lampa tänd och dörren öppen.Trodde det skulle vara så eftersom bara en lampa (av två likadana) var tänd, och det var dessutom den längst bort från sängen. Tänkte att det var en "nattlampa" och jag ville inte stänga dörren för med den öppen kunde jag "smygkolla"på henne. Haha, jaja. Allt som allt så gick det bra! Men jag ska erkänna att det var lite tuffare än jag trodde. Men det är klart, jag har aldrig varit ensam med en bebis förut...

Det blir nog ännu bättre med lite träning, och släckt lampa och stängd dörr! =)

Kommentarer
Postat av: isa

du gjorte ett umärkt jobb faster...och jag har haft roligt!och nästa gång behöver du inte vara nervös för nu vet du ju hur jag funkar och vad jag tycker om osv...tack för hjälpen och en mysig kväll!kram kram

2007-03-29 @ 22:03:30
Postat av: Annie

Haha! Jag förstår det! Jag är lite bitter över att du inte ska jobba med mej... grr, kommer ju att kännas helknasigt! ;) Kramkram

Postat av: Maria

Duktig du var!! vi ses ikväll! tar du med eeeeeh.... vad heter det.... =) ?

2007-03-30 @ 14:30:50
Postat av: Maria

Ja det där med barn kan vara lurigt. Själv blir jag faster den 12 april. Ska bli riktigt kul

2007-03-30 @ 20:29:39
URL: http://mariastorbacka.blogg.se
Postat av: Pontus

Hello Darling!

Sitter i Umeå och ska boka biljetter till Sundsvall nu, vilket betyder att vi syns snart! ;0)

Längtar redan!
Kyss&Smek

2007-04-02 @ 15:23:54
Postat av: elin

Nu börjar det bli dax för en uppdatering tycker jag! ;)

2007-04-02 @ 20:34:50
URL: http://elinis.blogg.se
Postat av: Maria

Mail från Exitours idag, Ninni har bevakning på flygbiljetter åt oss men de är inte bokningsbara ännu, då de blir det hör hon av sig till oss. Spännande! Nu har vi kommit en liiiiten bit på vägen.
Och du - det är dags för uppdatering va?! ;)

2007-04-03 @ 15:22:34
URL: http://lindstrombarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback