Tandkräm, tandtråd och munvatten = meningslöst inlägg, haha

Då jag var hos tanhygienisten för någon vecka sedan så fick jag reda på att mitt tandkött var rejält inflamerat. Hon var vänlig nog att illustrera detta på ett mycket tydligt vis genom att vinkla ner spegeln så jag fick se min mun då hon höll på att "grovstäda" sm hon sa. Det jag såg var ett rovdjurs gap mitt i en festmåltid, alltså blod överallt. Blä! Tydligen var min tandborstning jättebra men resten av munhygienen skötte jag inge vidare ("jo,jag använder tandtråd, ibland, typ nån gång per år, ok, aldrig!") Tandhygienisten hade segrat och jag lovade dyrt och heligt att använda tandtråd varje dag och det löftet har jag hållit! Varje kväll borstar jag noga, använder tandtråd och avslutar med munvatten. På morgonen gör jag allt utom tandtråden. Det är verkligen sjukt hur rena tänderna känns! =)


En sak  jag dock fundertat på är varför locket till tandtråden sitter så hårt att man inte kan använda fingrarna utan...tänderna!?
Kan ju inte alls vara bra?

En annan sak som upprörde mig för ett tag sedan i hygienämnet var då jag skulle köpa tamponger. Jag var på Åhléns och fick syn på deras eget märke. Ett packe med två askar: en fin vit och en cool blå/svart färgad i typ gepardmönster. Ballt tänkte jag och tog Åhléns egna, mycket pga gepardmönstret. Tänk då vad chockad och arg jag blev då jag kom hem och upptäckte att det där coola gepardmönstret bara vara på plasten som omslöt förpackningarna!! Why?! Haha, men det är kanske straffet man får då man väljer tamponger efter mönster och inte efter uppsugningsförmåga, eller nåt.



 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hallå! Kul att du fått tandreklam under ditt inlägg om tandhygien. Det är förmodligen ingen slump iofs. Jag har satt upp håret med hårnålar för att få lockar tills imorrn, så på sätt och vis har festen redan börjat! Hoppas ni har det bra! Kram

Postat av: Maria

Lina, trevlig igår. Hoppas billys pizzan smakade bra. Har du inte uppdaterat din blogg än, själv har jag varit uppe sedan klockan halv nio. Syns senare!

2007-03-17 @ 09:37:24
URL: http://mariastorbacka.blogg.se
Postat av: Jeanette

Kan varmt rekomendera tandtrådsbyglar. Hel kanon och enkelt och använda, besvärligt med tandtråd tycker jag! :-)

2007-03-18 @ 09:56:18
URL: http://vardagsdagar.blogg.se
Postat av: sara

Ja jag säger bara plackers!! Den bästa uppfiningen näst efter internet! Hoppas ni hade skoj igår!

2007-03-18 @ 12:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback