Ny vecka

Idag är det måndag, igen. Helgen hade gärna kunnat varit längre men det känns ju kanske så i och med att jag jobbade i lördags. Det var iaf sista lördagen för våren/sommaren så det blir inge helgjobb förrän efter semestern, skönt.  Åh, jag vill så gärna få vara kvar, ge mig en tillsvidareanställning nu!

Helgen var supernice, som väntat. På lördagkväll var det myspys med mat och vin - Killawara, mums! Marie uppskattade sin (svär)morsdagspresent hon fick av mig och Pontus. Det var små ljuslyktor och en liten bonus i form av en tändsticksask med Sommartorps-Ernst på! De köpte ju sitt torp ungefär samtidigt som programmet började gå så jag tyckte det passade bra. På söndagen slet Pontus, Claes och Marie med att ta ned träd men jag läste och solade, haha. 

Om en stund ska jag och Bejbi ut på Birsta och köpa jobbskor till mig: skon som delat in Sverige i två läger....Foppatoffeln! Haha, de ÄR fula men ack så sköna! Sen tycker jag att det är helt ok att såsa omkring i Foppaskor på sommaren då man är och badar eller så, kanske inte på stan dock... Eller, mina föräldrar kan väl få dispans då, de lever ju i sina från maj till oktober =) 



Innan Lisa Miskovsky-konserten i fredags,
softar på Trappen


Ponus, Marie och Claes slet hårt med både 
trappbygge och trädfällning...


...medan jag softade med en bok!

image210
The Torp!!
 


Kommentarer
Postat av: Maria

Torpet ser verkligen supermysigt ut. en riktig sommaridyll!

Postat av: Jeanette

Foppatofflorna ÄR sköna och BRA. Har sådan på jobbet jag med, knallrosa såklart :-) Mins värmor var och lunchade på ditt jobb i veckan och det vara ju SÅ bra tyckte hon, tyckte absolut att man skulle gå dit och äta ;-). Hoppas du får tillsvidare! Själv får jag nog byta arbtsplats till hösten då jag blir övertalig på min nuvarande förskola... Tur man har fast en sådan gång så man är garanterad jobb någonstans iaf! Kram

2007-05-28 @ 21:06:31
URL: http://vardagsdagar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback