My baby and I!

image411

Jag och Baby är nyss hemkomna från en fantastist vistelse på Elite Hotell Knaust, här i stan. Det var min julklapp till Pontus; en natt på Knaust med middag på Stadshusverandan. Hihi, sååå kul att bo på hotell i sin egen stad, kändes toklyxigt! Pontus visste inget förrän igår då vi gick på stan och jag plötsligt stannade framför den magnifika entrén på Knaust och sa att "God Jul, baby" typ, haha. Vi checkade in vid 15.30 och tog det lugnt på rummet. Jag badade badkar och Pontus softade framför TV:n. Självklart lyckades jag dra sönder gummiproppen i badkaret, den gick sönder då jag drog i kedjan. Jag fick inte loss den så Pontus fick krypa ner på alla fyra och med hjälp av en nyckel fick han bort proppen, haha. Sen gjorde vi oss i ordning och gick ner till baren och beställde en Dry Martini som vi drack i loungen, lugnt och skönt. Men, Dry Martini är asccolt men fy va starkt det är! Jag såg säkert väldigt sofistikerad ut då jag satt där med glaset i handen, men jag undrar om jag verkligen lyckades hålla masken då jag drack.

Då vi kom till Stadshusverandan var det bara vi där och så var det nästan hela kvällen, det kom ett sällskap då vi nästan var färdiga. Men det gjorde absolut inget att vi var ensamma! Servicen var super och maten....åh, maten! Att dö för! Till förrätt åt jag kantarellsoppa på cognacsgrund och Pontus åt kallrökt lax med hjortron. Till huvudrätt åt jag chateau briand med en supergod kantarellcreme och Pontus åt renfilé med vinbärssås. Till efterrätt åt vi samma faktiskt; hjortronmousse med kokos- och mandelkrisp. Självklart blev det öl, vin och kaffe också. Åh, jag ÄLSKAR god mat och då man kombinerar en utsökt måltid med fantastiskt sällskap, vacker miljö och excellent service....Ja, det blir helt enkelt inte bättre än så!

Vi var på Stadshusverandan i bra precis tre timmar (en per rätt = kanontempo) och efter det gick vi till Bishop Arms och drack två öl i baren. Hur mysigt som helst! Då vi skulle gå hem till rummet så blev vi oväntat sugna på något så vi letade upp ett korvstånd. Där fanns bara grillkorv och det ville jag inte ha så det blev en liten kebab i bröd på Kebab City. Haha, totalt onödigt men gott var det! Jag åt dock inget bröd, om det nu är någon sorts ursäkt =) Väl hemma på rummet sov vi gott hela natten tills klockan ringde. Ja, vi hade fått tips av tjejen i receptionen att äta frukost ganska tidigt då de var fullbelagda och folk gärna äter frukost på helgerna. Tack för tipset! Då vi kom ner kring 8.30 var det redan mycket folk men vi fick ett eget bord och vi åt i lugn och ro av det mesta, såklart. Pontus riktade in sig på engelsk frukost medan jag satsade på kontinental frukost med bröd, marmelad, thé, frukt...Sen avslutade vi med kaffe och bulle.

Pontus blev jätteglad för julklappen och jag med! En kanonhelg!


Kommentarer
Postat av: Fia

Å vilken härlig överaskning!! Vad glad jag hade blivit:-) Romantiskt!!
Ni passar verkligen ihop! NI ser alltid lika lyckliga ut på korten!

Postat av: Elleonora

Men va mysigt ni har haft det. =)
Syns i morgon. Kram kram.

2007-11-18 @ 14:57:23
URL: http://elleonora.wordpress.com
Postat av: Maria

Å vad härligt och romantiskt!!
Hur ska P kunna matcha den julklappen ;o)!?

2007-11-18 @ 20:47:51
URL: http://lindstrombarn.blogg.se
Postat av: Jennie

Åh vilken härlig klapp Pontus fick! Han var hem till oss i fredags och berättade om nån överraskning som väntade, han var ganska nyfiken tror jag!!

2007-11-19 @ 10:03:18
URL: http://jennie77.blogg.se/
Postat av: josephine

va mysigt!! :) Och jättefin bild på er två! Kram

2007-11-20 @ 19:08:20
URL: http://www.joxzephine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback