Söndagsångest light

Va, varför är det redan söndagkväll?! Vill ha mer helg!! Jag har ju inte ens jobbat i helgen och jag har gjort massa roliga saker men jag vill ändå vara ledig mer....Jaja, det kommer ju fler helger och det är alltid kul på jobbet så det går nog finfint ändå =)

I fredags åt jag middag hos mamma och pappa; rostbiff av älg skuren i tjocka bitar med fransk potatisgratäng, sallad och gott rött vin. Åh, hur miljöfarligt, onyttigt och oetiskt det än må vara så är kött så gott! Det här var ju iaf lokalt älgkött och vi känner jägaren så då känns det rätt ok. Sov självklart hos mamma och pappa. 

Igår lunchade jag, mamma, pappa, Marcus, Maria, Tuva och Nora på Svenssons. Gott och kul! Efter lunchen tog jag och pappa hokeybussen till Timrå för att se Timrå-Luleå. Värdelös match men de vann ju iaf! Sen gick vi till Marianne och Lasse för att fira Mariannes 55-årsdag. Mamma var redan där och det var även en hel del andra! Haha, massa trevligt folk och massa god mat och dryck, som alltid då Fillbergs bjuder till fest. Vid 01.00 tog jag, mamma och pappa taxi hem till dem. Somnade direkt, skönt.

Idag har jag, mamma och pappa gått en långpromenad till, på och från Norra berget. Vi hade med oss Dessie och det var hur skönt som helst att vara ute i friska luften. Var säkert tio grader, underbart! Sen åkte jag och pappa och tvättade bilarna. Fick så dåligt samvete då jag insåg hur fin vår bil faktiskt är bara den är ren. Ska försöka tvätta den oftare. Maria, Marcus, Tuva och Nora kom ner till mamma och pappa på eftermiddagen och vi åt middag alla, vilket var mysigt. Nora och Tuva är verkligen hur härliga ungar som helst! Och Isa med såklart. Vill ha en egen! ;0)

Nu sitter jag hemma hos mig för första gången sedan fredagmorgon, haha. Saknar Pontus jättemycket. Jag har haft en jättebra helg men den hade varit ännu bättre om Pontus varit med. Vi ses inte förrän andra november. Jaja, bit ihop! I juni är han iaf hemma för gott och sista teminen kommer han vara hemma jättemycket för då ska han i stort sett bara syssla med uppsatsen vilket han ju kan göra var som helst. Underbart!



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Haha, vad lustigt. Läste just din kommentar i min blog om att du gillar samma fredagskvällar och lösgodis som mig. Så kikar jag in här och ser din rubrik "Söndagsångest light". För tio min sedan låg jag i soffan och beklagade mig just över att jag nog hade lite söndagsångest, precis som du =)!

Verkar iaf som du haft en bra helg, om än för kort som alltid.

Hoppas arbetsveckan går fort, snart är det helg igen! Kram

Postat av: sara

mysig helg du/ni haft!snart får ni komma på middag till oss....men först en fika i veckan kanske?

2007-10-22 @ 09:25:41
Postat av: Elleonora

Vilken myshelg du verkar ha haft. =) Lite avundsjuk på mamsen och pappsens fälgar... men sånt är livet. =) Nä nu vill jag till Hede och bara mysa jag med! Back to work!

2007-10-22 @ 10:26:02
Postat av: Pontus

Hey Baby! Är tillbaka i Umeå nu, sitter på skolan. Har en hemtenta som ska vara inne idag och salstenta på fredag.. blä. Jaja, det är bara att bita ihop. Det känns fruktansvärt långt till torsdag nästa vecka, vet inte hur jag ska stå ut. Vi måste prata lite i telefon ikväll till att börja med! Kärlek!

2007-10-22 @ 10:50:59
Postat av: Maria

fullspäckad helg verkligen! tack för trevligt sällskap, mysigt med lunch på stan=) ja då var det måndag igen, och i den här takten är det fredag innan vi hunnit blinka!

2007-10-22 @ 15:37:33
Postat av: Jannice

Stressigt? njae.. kan inte hålla med. Vem känner du hos oss?

2007-10-23 @ 22:21:15
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: jannice

ahaaa, okay! då vet jag vem du menar, men han jobbar inte längre kvar.. hälsa!

2007-10-24 @ 15:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback