Thanksgiving

Det är väl snart dags för det stora landet i väst att fira deras kanske största högtid, Thanksgiving? Det är en tradition jag också skulle vilja ha. En högtid precis i min stil; massa mat, massa beröm och tacksamhet, sweet!
Jag har iaf en hel del att vara djupt tacksam för. Eller visst säger dom "I would like to give thanks to", iaf i amerikanska filmer?

Pontus - Mannen med stort m som jag ska leva resten av mitt liv med. Åtta år and more to come!
Familjen - Min stora fina familj (och släkt) som jag har en kontakt med som är få förunnat
Jobbet - Jag har världens mest fantastiska arbetskamrater. Aldrig söndagsångest! =)
Lägenheten
- Kuben känns verkligen som hemma, fast jag aldrig trodde jag skulle hamna här!
Thailand mars 08 - Något fantastiskt att se fram emot!
Bilen - Åker ju inte så värst mycket (miljön och motion) men den är fin och bra att ha ibland
Hälsan -  Frisk som en nötkärna. Pigg, stark och glad
Cykeln - Gröna faran jag trampat många mil på i sommar!
Framtiden - Det kan bara bli bättre, fast det är så bra redan =)


Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt härligt inlägg! du har rätt, en sån högtid skulle vi också behöva. Man borde verkligen tänka oftare på allt man har att uppskatta.

Postat av: Elleonora

Som jag så ofta brukar skriva om... att man ska vara tacksam för det man har och medans allting existerar. En vacker dag kan allt vara borta... och då är det för sent att visa sin kärlek till people omkring sig. Det är verkligen viktigt att få sprida sin kärlek omkring sig till både ting och människor. =) Djupa grejer det här. Huuua.
Kärlek lina... inget annat än kärlek.

2007-09-14 @ 09:07:32
URL: http://elleonora.blogg.se
Postat av: Eva K

Tack för ett härligt och positivt inlägg! Spontant blir jag också tacksam - för att du finns, för att jag lärt känna dej och för att du skriver ner sådant här i din blogg, dit man kan gå och läsa för att pigga upp sig lite grann. Tyvärr är ju många bloggar (däribland tyvärr min också på det senaste) ganska deppiga...
Men visst har man ändå mycket att vara tacksam för!

2007-09-14 @ 11:19:26
URL: http://evaihjo.blogspot.com
Postat av: Anonym

Håller med, härligt inlägg! Blir nästan ispirerad att göra ett liknande.... alla borde göra en sån där lista ibland! Trevlig helg!
Å du förresten. Det vore kanske skoj att ta kvällspromenad tillsammans nån gång? Vi bor ju så nära och allt... Brukar tänka på dig när jag passerar kuben, att du kasnke ville hänga på nån gång? Ja, du vet var jag finns om du blir sugen på det i höstmörkret :)
Kram

2007-09-14 @ 23:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback