Aktiva familjen!

Igår var Elle (världens bästa co-worker) här och hälsade på med sin mamma, som bor i Hede. De fikade, beundrade Mirabelle och gav henne världens finaste och mjukaste nalle, som vi hoppas blir en favorit.



Efter de hade åkt och Bella var nybytt, nyäten och allmänt nöjd bestämde jag och Pontus att vi skulle utnyttja det fantastiska vädret till max. Och vad passar bättre än en rejäl långpromenad i soligt väder med 17-18 grader? Jo, en rejäl långpromenad på golfbanan! Vi hade inga förhoppningar om att gå alla 18 hål (cirka 5 km) utan bestämde att om hon visade missnöje så skulle vi avbryta direkt. Men denna fantastiska unge vaknar lagom då vi fikar vid hål nio, ammar och somnar om! Helt utan protester! Hon verkar gilla att vara ute och hon gillar vagnen som det verkar, hitills iaf.

Jag spelar ju inte golf så jag var totalt oengagerad caddy med noll koll på boll och scorekort, men wow vilken vacker bana! Vatten, skog, fina träd och världens skonsammaste underlag att gå på ju! En kanondag!


The caddy and the baby


The player


Sveriges sötaste klubbstuga? Funäsdalsfjällens GK, Ljusnedal


Till och med dassen har grästak!


Matpaus vid hål nio.


Vackert.


Hm, är hösten på gång...?


...Ja, och sen kommer vintern!


Idag ska Pontus jobba så det blir premiär för mig och Bella att vara solo. Jag är inte nervös direkt men han ska jobba tolv timmar, 9.30-21.30 så lite långsamt blir det nog. Men då är han ledig tis, ons, fre och jobbar samma tider som idag tors, lör och sön. Skönt med omväxling! Undervisningen är inte igång än, så de har "lära-känna-varandra-vekor" nu, därav de lite udda schemat. Dock kommer Pontus att jobba kväll och helger då och då eftersom det är ett lss-boende med.

Nästa vecka tar Pontus ut sina sista fem pappadagar och då blir det "visa-upp-turné" i Sundsvall. Längtar!

Nu ska vi säga hej då till pappa!


Kommentarer
Postat av: Josefine

FRÄSCH Mamma och fantastiska bilder!

Kul att det går så bra för er. Njut dagarna då hon är en minitjej, snart kryper hon omkring ( som alla säger, men det är SANT!)

Kram och lycka till idag!

Postat av: Josefine

Haha vi skrev till varandra samtidigt ser jag =)

2008-08-18 @ 10:13:49
URL: http://prinsessansdagbok.com
Postat av: Evve

Ett litet tips - få gratis presentkort på Kicks (150 eller 250kr) genom att enkelt och kostnadsfritt bli medlem på: http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=62380 och börja samla poäng! Just nu kan du dessutom vinna en fin mobil!

2008-08-18 @ 10:43:34
Postat av: Maria

Vad mycket kul ni hittar på! Roligt att utforska omgivningarna när man är "ny" i byn. Ser hur härligt ut som helst ju! Kul med besök också. Hoppas dagen idag går bra då P är på jobbet, vi hörs!

2008-08-18 @ 11:01:33
Postat av: sara

kul att se att lite "isakläder" kommer till användning=)

2008-08-18 @ 11:42:53
Postat av: Frk Richter

Kul med Sundsvallsbesök, packa ner gummistövlar it's raining cats & dogs här!!

Hoppas vi råkar stöta på varandra när ni är i stan så att man får se bloggbebisen på riktigt! Kram

2008-08-18 @ 12:27:46
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Elleonora

Känns lite overkligt att man träffat den där lilla sötnosen =) Och er. Men åh så glad jag va/är att jag åkte till er. Kommer ju bli roligare och mer motiverat att åka till Hede nu också. Det va ju inte så långt emellan Funäs och Hede. Najs.



Men nästa gång... då åker jag min egna volvo. ;)

Lite trevligare. Men mammas bil är ju läcker den med. Hahaha...



Sköt om er så syns vi snart. Kram kram.

2008-08-19 @ 10:13:01
URL: http://elleonora.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback