Blöjbyte & caféhäng

Idag har Lotta, Pontus lillasyster, varit hos oss hela dagen (ska sova här i natt) och vi har bland annat varit på byn och fikat på Loftet. Andra gången Bella var där, kul! Hon skötte sig om möjligt ännu finare än förra gången då hon idag låg helnöjd i mjukliften på en soffa och filosoferade säkert en halvtimme innan hon somnade och sov i kanske en och en halv timme. Vi hann äta foccacia med parmaskinka - första sedan jag blev gravid, yum yuum!, fika kaffe och gobit och kolla på Stefan Holm i OS innan Mirabelle vaknade till. Fast det gjorde hon inte förrän vi kom hem då jag tänker efter, vi hann gå och kolla lite i två affärer med. Hittade en supersnygg fleecebandana som jag nog "måste" köpa. Har ju bara en bandana och jag har en känsla av att jag kommer att öka mitt bandanaanvändande med typ 300% här i fjällen så då kan det ju vara kul att kunna variera sig.

Ikväll har vi ätit lasagne, druckit thé och kollat på typ 7-8 avsnitt Sex and the city. Mirabelle har som vanligt haft en orosperiod mellan typ 18-23 men den har ändå varit lugnare ikväll än tidigare kvällar. Hoppas det inte betyder att hon tänker ta igen det inatt, haha.


Lotta ville inte byta blöja, men klä på gick bra!
Men då ska hon ju bli Bellas framtida stilcoach också =)





Mamma och Bella på Loftet

Pontus, Lotta och jag

Snygg pappa och god foccacia



Bella gillar att halvsitta mot våra lår vilket är jättemysigt men det blir ganska snabbt ansträngande i låren.
Det problemet löste Pontus ikväll genom att slå ett skärp runt benen, haha. Men det funkade, jag provade med!

Kommentarer
Postat av: Elleonora

Gu va jag längtar tills ni kommer hit. Vissa personer i huset har ju frågat om du har fått... så några har sett bilden, den är i Caféet. =) Man kan ju inget annat än att beundra tösen.



Vilken dag kommer ni "hem" till Sundsvall?



Kram!!!

Postat av: Josefine

Ni är så fina!

Så sugen jag blev på parma nu ;-)

Ha en jättefin dag!

KRAM!

2008-08-20 @ 09:43:08
URL: http://prinsessansdagbok.com
Postat av: Sandra

Fina bilder som alltid! Låter som om er dag varit toppen. Njut av dagen!

2008-08-20 @ 10:16:14
URL: http://lifebysandy.blogg.se/
Postat av: lina

Vilken fin liten familj ni är. Det är så kul att följa er då jag själv födde en son den 9 augusti och känner igen mig i mycket du skriver.

2008-08-20 @ 13:04:34
URL: http://linaslivmoder.blogg.se/
Postat av: Frk Richter

Myset! Men shit va brun du är Lina! Är ni ute och pressar du & Bella or what? ;)

2008-08-20 @ 13:56:30
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Chris

Fina bilder på er!!

Har tipsat om din blogg för mina vänner som också fått barn i sommar, hoppas det är ok =)



Det känns så knepigt att se bilder från fjällen när man själv sitter här nere och svettas i Uppsala bland lövträden =) men hösten är på G här nere med och jag längtar till snö efter 2 år med sol under vintern i Cali!



Kram till er och trevlig helg

Postat av: Maria

mysigt! ja han har i alla fall lagt ut annons, sen får han väl se vad han får och vad han han kanske ska ha istället. ja ärligt talat är jag inte så insatt i det där:)

2008-08-20 @ 19:57:34
Postat av: Jennie

Mys!

2008-08-21 @ 10:37:19
URL: http://jennie77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback