BVC

Idag har vi varit på BVC,  ja tänk nu går man inte till MVC något mer =) Tiden vi hade idag var egentligen bokad för mig men då Mirabelle ju redan var här nu så fick hon tiden. Allt såg bara bra ut, hon har vänt viktkurvan upp igen men hon  väger fortfarande mindre än då hon föddes. Idag vägde hon 4020 och hade växt 1,5 cm, till 54,5 alltså. Stora, starka Bella! Barnmorskan tyckte för övrigt att hon hade fin och len hy, starka lungor (ja, hon tokskrek då hon skulle vägas...), pigga ögon och ja...allmänt frisk liksom!

På BVC träffade vi ett annat par som hade en tre veckors bebis och en 1-åring. Tjejen och jag bytte nummer så vi ska höras om att träffas för promenader eller så. Kul!

Efter BVC gick vi en långpromenad längs med ena sidan av Funäsdalsberget och kollade på hur de bygger ut nya pister och så där. Det kommer att bli superfint men dock ganska så branta backar. Men enligt killen vi pratade med där så kommer det bli mer barn/familjevänligt (läs Linavänligt) under etapp två som inte påbörjats än. Jag och Pontus hade med limpmackor med ost samt varm nyponsoppa, ja det är bara dryga tio grader här så det var varmt och gott... Vi fikade vid ett bord vid korgliften medan Mirabelle sov så sött i vagnen. Mysigt! Sen gick vi hem och nu har jag städat och plockat lite tvätt medan Pontus har myst med Bella. Nu är det dags för kaffe och bulle. Ja, ganska sköna dagar måste jag säga!

Inatt sov Mirabelle från början till slut i sin säng! Åt två gånger i vår säng men jag bar tillbaka henne och hon somnade om direkt.  Hon var ledsen fram till 00.00 men då testade jag Pontus trick att ha henne i selen och gå runt kanske 15minuter, sen satte jag mig i soffan och kollade på TV och då somnade hon in ganska snart. Skönt att selen funkar så bra, hitills ;0)


Skatten våran i vagnen.

Pappa och Bella kollar utvecklingen av Funäsdalsberget. 
Det ligger alldeles vid oss så det blir väl några åk där i vinter...


Pappan och mamman.

Mirabelle är sååå avslappnad! Detta trots att jag dammsög alldeles brevid dem.
Hos pappa är man trygg!

Kommentarer
Postat av: Starmama (sjuksköterskestudent)

Stort Grattis till Er! Vad söt hon är! Och vilka fina bilder ni har tagit. Och älskar Kronans vagn !!! Ha en underbar helg!



Kram Starmama

Postat av: sara

ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå vad fin hon är!

2008-08-15 @ 15:22:53
Postat av: Elleonora

Men åh... Hoppas vi ses på söndag. =) Vill ju se lilltösen. Blir ju så kär i henne bara genom att läsa om henne ;) Kram, hör av mig i morgon.

2008-08-15 @ 16:00:30
URL: http://elleonora.wordpress.com
Postat av: Linn

Hej!



Läst igenom de senaste inläggen, ni måste vara världens lyckligaste, så himla mkt grattis!

2008-08-15 @ 16:26:12
Postat av: Cecilia

Gud vilken rar familj!

2008-08-15 @ 21:10:21
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/
Postat av: madde&wilmer

grattis!!vi pratades vid på sporthallen när du var höggravd och ville göra ett extra ul!har ju jobbat med din mamma!!



//madde

2008-08-15 @ 21:53:21
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: Maria S

Vad mysigt ni har det, hon är verkligen jättesöt. Ni verkar ha det jättehärligt och det ser superfint ut där uppe i fjällen. kram på er alla tre

2008-08-15 @ 22:49:45
Postat av: chris

söta familjen!

Kram till er!



Pontus: skriv ut det där inlägget du skrev om Lina och ge till Bella sen. Fia har en liknande berättelse/kärleksförklaring som hennes mamma skrev när hon precis fått veta att de fått Fia på andra sidan jorden och det har suttit på Fias alla väggar genom åren. Nog för att internet finns kvar men man vet ju aldrig :-)

2008-08-16 @ 17:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback