Friluftssöndag!

Idag vaknade vi vid 9.30 till ljudet av fåglar och ljuset av solsken. Självklart skulle detta bejakas! Vi klev upp och åt frukost och sen googlade vi stugor med servering i Sundsvallsområdet. Alltså stugor man når via längdskidor eller genom att gå. Vi bestämde oss för Klisstugan ovanför Böle/Sörnacksta typ. Vi tog bilen till parkeringen och sen var det 1,8 km till stugan. Mysigt att gå i skogen, det är ju faktiskt vinter bara man kommer ifrån stan!
Stugan var jättemysig och det var nästan fullt då vi kom. Pontus åt halstad salt sill och lättöl och jag saft och ostsmörgås. Haha, som vuxen och barn. Vi fikade nästan en timme och sen gick vi tillbaka. En skön tripp!
 

Mer bilder imorgon, slut på batteri.....

Då vi kom började jag tokfrysa och gick och la mig och sov/vilade 1,5 timme medan Pontus var dukig och frostade av frysen. Perfekt arbetsfördelning ;0)

Nu är vi nyss hemkomna från mamma och pappa där vi ätit köttgryta och någon efterrättspaj med vaniljvisp, kiwi och hallon.. Sara, Bia och Isa var också där, trevligt. Jag tror dock att Pontus smittat mig med sin förkylning, den brör nog ut idag då vi var ute och jag möjligen hade lite för lite kläder på mig. Iaf i nedförsbacke som det var på hemvägen. Fryser nu och uvudet känns tungt. Men jag har tagit en alvedon så det löser sig nog!

Igår var vi på bio och såg "Charlie Wilsons War". Den var bra, kanske en 3-4 i betyg. Bra skådisar och kanon dialog!

Ikväll är det nya svsnitt av Nip/Tuck. Sjukare serie får man ju leta efter men ibland är den bara sååå bra. Hoppas på det ikväll! SVT2 21.20! Och ja, vi betalar TV-licens!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vilket härligt söndagsnöje, blev nästan avis =)!

Ha en bra vecka, kram!

2008-02-03 @ 21:48:51
Postat av: Elleonora

Vikken mysdag ni verkat ha... Sj har jag bloggat om vad jag haft för mig. Hade tänkt att sova tidigt en kväll som denna... men icke. Men snaaaart.

Syns i morgon... Kram.

Postat av: Fia

Å va härligt!!När jag var liten gick vi alltid till Kliss en tidigt söndag med farmor och farfar och fick våfflor! Underbart!!:-)

2008-02-04 @ 12:51:45
URL: http://fialiljas.blogg.se
Postat av: Maria S

Shit vad snö det är i sundsvall. här är det torrt på gatorna. men jag antar att det är stockholm...
hoppas allt är bra. kram kram

2008-02-05 @ 22:28:34
URL: http://mariastorbacka.blogg.se
Postat av: Eva K

Njut av snön så länge ni har den! Här nere på våra breddgrader har vi bara haft någon dag då och då med snö i år, och alltid precis under nollpunkten så den har smält bort jättefort.

Men det är bara tre säsonger sedan vi hade riktig vinter med obrutet snötäcke från januari till och med mars och några stadiga minusgrader. Så jag tror det kommer igen!

2008-02-06 @ 11:08:43
URL: http://evaihjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback